szerda, január 21, 2009

Anita-baba könyvei

Összeválogattam a gyerekek könyvei közül azokat amik emlékezetem szerint Anita első könyvei voltak. Van amit egészen elolvasott, például a Teora kiadó állatos lapozóit, amik szerintem nagyon szépek, a képen lent a zöld kis lapozó a vadállatokról, ezt már Csengének vettem meg, mert az Anitáé egész elkopott. De Anitának meg volt mind a négy, nagyon szépek és valósághűek.(Nem tudom, kaphatók-e még.) Könyveket vettünk és kapott is Anita. Egyik nagy kedvenc a postás bácsis könyv volt. Egyik első kedvenc meg a Tavaszi dal, arről sokat meséltem, mert nagyon szépek a rajzok, van ott virág, gomba, madár... Pici korában volt két textil könyve is.
Úgy kezdtük, hogy mi rengeteget olvastunk magunknak, nincs tévénk, nem volt net, számítógépünk sem volt eleinte. Mire 1 éves lett nagy szeretettel lapzogatta a könyveinket, ha nem volt kép benne akkor is. Nem szakította el őket.
Az ő lapozóiból kép után meséltem neki, első könyveit meg is rágta kicsit. Van olyan lapozó amiben vers van, ami iránt nem mutatott nagy érdeklődést, de meséltem, a képről, kérdeztem, pl. hol a gomba, ő mutatta, mert későre kezdett beszélni, de mindent megértett. Aztán lassan olvastam is neki. De csak úgy 2 éves kora után vettünk mesés könyveket. Kicsi korban a lapozók megfelelőbbek, mert nem szakadnak olyan könnyen.
Mikortól olvasok a gyerekeknek? Nem is tudom, de 6 hónaposan már biztos, sőt Balázsnak már 3 hónaposan mutattam képeskönyvet és mondtam hozzá, ami épp a képen volt: lufi, autó, fa, csillag. Nem számít, hogy mennyit ért belőle, azt biztos, érzi, hogy ez jó, mert vele vagyok, szeretettel beszélek hozzá, a képek szép színesek. Kezdetnek ez bőven elég.
Szerintem figyelni kell a gyerekre, nem kell minden gyerek könyvmoly legyen. Lehet sok más érdekes közös tevékenységet találni, mert az idő amit gyermekünkre fordítunk megfizethetetlen érték számára és miért ne nekünk szülőknek is.

2 megjegyzés:

  1. Roland csak 4 hónapos kora óta nézi nagy érdeklődéssel a képeskönyveket . Kevés szöveggel rendelkező képes könyveket 10 hónapos korátol volt hajlandó meghallgatni . Most 19 hónapos és már ő mutogatja a képeket és utánnozzak a képen láthatókat :) De mesét csak ritkábban olvastam neki , de az estétől megpróbálom úgy altatni :)
    Nagyon köszönöm , hogy válaszoltál a kérdésemre :*

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm ezt a posztot!

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?