szerda, január 21, 2009

Az előbbi témát folytatom,

a gyerekkönyvekről.
Most sokkal több a kínálat, mint mondjuk 5-6 éve, amikor Anita volt kicsi.
Nekem kevés színes képes könyvem volt.
Szeretek könyvet venni a gyerekeknek. Szinte minden ajándékozáskor volt könyv is. De nem csak akkor.
Teszek ide 3 képet azokkal a könyvekkel amelyeket a gyerekeink szeretnek. Ha újra kezdhetném, ezeket újra megvenném. Van olyan gyerekkönyv is, amiről azt mondom, nem éri meg az árát.
Ma akkora a kínálat, hogy nehéz választani. Volt hogy én is kérdeztem Klári (ovónénit), milyen könyvet vegyek a lányoknak, melyik szerzőtől...

Hát akkor legyenek itt a kedvencek:

A "Szavakba öntött világ" nagyon szép képes könyv, sokat lapozta Anita és most Csenge.
Az Állatkalandok a tanyán" -szép történetek és nagyon szép képek, sokszor olvastuk már el.
Szepes Mária "Pöttyös Panni" könyveit már másfél évesen olvastuk Csengének, Anita is nagyon szerette. Bár mikor felfedeztem, arra gondoltam minden gyerekkönyvét megveszem, 3 után azt mondtam elég ennyi egyelőre.
A "böngésző"-ben mindig lehet valami újat találni Kobak könyvét is nagyon szeretik a gyerekek.
Az "Esti meséket" is többször kellett már felolvasni.
A "Vidám állattörténetek kicsiknek" is szép, úgy a képek, mint a történetek többször is elolvastuk.
A Minienciklopédiát Mo-n egy antikváriumban találtuk nagyon jó állapotban és olcsón. Ezt is nagyon szeretik a lányok, sok mindent tanultak belőle. Van benne kép a baba fejlődéséről, szülésről, de sok minden a természetről, állatokról.
Az állatos könyveket is szeretik lapozni. Az "Erdők-mezők lakói"-ban a szép képek mellett nem csak rövid leírások, hanem szép kis négysorosok vannak az állatokról, Csenge szereti ezeket. Az "Állatokról gyerekeknek" pedig szépen ír az állatokról. Csenge is kéri, hogy olvassunk belőle.

Klári említette Varga Katalintól a "Gőgős Gúnár Gedeon"-t és a "Mosó Masa Mosodája". Kedvencek lettek, csakúgy mint később "Morzsa és a világ".
Bartos Erika könyvei is nagyon jók. Sok kép, kevés szöveg, amit Csenge szinte fejből mond már.
Marék Veronika is kedvenc. "A csúnya kislány"-t Csenge másfél éves sem volt és fejből olvasta, a könyvet is szinte agyonolvasta, de Boribon és Annipanni is szép.
Csipikéről már írtam- nagyon szép.
Fésüs Éva nevét is Kláritól hallottam először. "Csupafül" és "Minibocs" került a polcunkra. Nagyon szép történetek, öröm olvasni, hallgatni.
Lázár Ervin meséit sem ismertem eddig. Nem rég vettünk meg egyik könyvét. Anita azt mondta, neki tetszik. Nekem nem nagyon.
Janikovszky Éváról is csak nem rég hallottam. A "Már ovodás vagyok" Klári olvasta Anitának, aki azóta mind kért vegyük meg neki a "Már iskolás vagyok" könyvet is. És van még sok könyve...
Bobó kutya -szép történetek szép képekkel.
Vackor pedig verses mese. Csenge előbb felolvastatta magának, mint Anita. Anita most olvassa magának.
Micimackó nem csak rajzfilmben érdekes, de felolvasni is jó.
Szabó Magda gyerekkönyvei közül még csak Szigetkék került a polcra, csak beleolvastunk, nem jutottunk még elolvasni. De "Bárány Boldizsár" és "Tündér Lala" is csak az alkalomra várnak, hogy előkerüljenek valami ajándékformában. Én is most fedezem fel őket. Nagyon szépek.
S az enciklopédiákat is lapozzák, aminek nagyon örülök. Csak ámulok sokszor azon, hogy miket mond Csenge: flamingó, prérikutya, nem fáj a koponyám (esés után) és még nem tudom mi...

Ezeket a könyveket is nagyon szeretik. "Az élet játéka"-t kétszer kellett elolvasni már Anitának. (Láttam kapható a booklinenál) Csenge is szereti lapozni, eléggé kopott lett már.
"A bujufa alatt" már esik szét.
A Patricia könyvek közül csak a "Nyomok a hóban"-t olvastuk még, remélem hamarosan a többi könyvét is megkedveli Anita.

Már elfáradtam a sorolásban. A képekre kattintva jobban meg lehet őket nézni.
Úgy gondolom, hogy ami a könyveket illeti, Csenge óriási előnyben van Anitával szemben, mert amit Anita 5-6 évesen olvasott, ő már most 2 évesen rég felolvastatta magának.

4 megjegyzés:

  1. jó kis mesekönyvtáratok van!:)
    (sok ötletet adtál Köszönöm!)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a listát kinyomtatom magamnak. Köszi, hogy megosztottad velünk a jó könyvcímeket. Adina

    VálaszTörlés
  3. Szívesen. Örülök ha használ másnak is.
    Itt nem nagyon van lehetőség kicsiknek való gyerekkönyveket kölcsönözni, s talán nem is mernék, mert azért majd' minden könyv ragasztva van a sok lapozás miatt vagy véletlenül szakadt el itt-ott.

    VálaszTörlés
  4. Az este fedeztem fel, hogy kiraktad a könyveket ide a blogra, okos ötlet :) így most már én is tudom, hogy mivel is kezdjem a begyűjtéseket :)

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?