csütörtök, július 08, 2010

Döbbenetes kis könyvet

olvastam a napokban. Philip-G. Ney Marie A. Peeters-Ney Abortusztúlélők, Koinónia, 2001. Hallottam már arról, hogy egyesek túlélték az abortúszt, nem sikerült őket megölni és közöttünk élnek. Róluk gondoltam azt, hogy abortusztúlélők. Most tudtam meg, hogy ez egy sokkal tágabb fogalom és így kicsit ijesztő is. Mert abortusztúlélők: 

-akiknek statisztikailag kevés esélyük volt a terhesség túlélésére. Egyes kelet-európai országokban ez kb. 20%.

-akiknek szülei komolyan fontolgatták a magzatelhajtást.

-akinek születésük előtt vagy után abortáltak egy vagy több testvérüket.

-akiket azzal fenyegetnek, hogy abortálhatták volna őket.

-akiket általában abortálhatnának, mert tudják, hogy fogyatékosok lesznek vagy nem a kívánt nemhez tartoznak.

-akiket abortáltak volna, ha a szülőknek lehetőségük lett volna rá.

-akiknek szülei nem tudtak dönteni és addig halasztották a terhességmegszakítást míg már túl késő lett.

-akiknek ikertestvérét abortálták.

-akik tényleg túléltek egy abortuszkísérletet.

-akik pici magzatként túlélték az abortúszt, de rövid időn belül meghaltak, mert otthagyták vagy megfojtották őket.

Mikor ezt olvastam, azt gondoltam ez a hosszú lista és kategorizálás kicsit túlzás, de mindenképpen nagyon borzasztó. De ahogy a könyvet olvastam, a beszámolókat, tanulmányok eredményét, teljesen hihetőnek tűnik. Mert ha csak egy kívánt gyerek vagy, akkor mindig ott a megfelelési kényszer, s mi van ha egyszer már nem kívánnak. Vagy miért épp téged kívántak és a  testvéred megölték? Miért? Miattad ölték meg. Ha te nem lennél, akkor most ő élhetne és lehet hogy ő sokkal jobb lenne, vele kevesebb gondjuk lenne a szüleidnek. Érdekes volt az, hogy sokan, bár felnőtt korukig nem tudták, hogy anyjuknak volt abortusza, álomban látták a testvéreiket, illetve kisgyerkként amikor a családjukat rajzolták le, még rajzoltak 1-2 gyereket, vagy volt egy képzeletbeli testvérük, akivel beszéltek, mikor egyedül voltak és egyebek. Nem beszélve a depresszióról, önértékelési problámákról, kötődési nehézségekről, öngyilkossági kísérletekről és más megmagyarázhatatlan dolgok. Van a könyben néhány túlélő gyerek és felnőtt rajza, egyesek tudták, hogy túlélők, mások nem.

Egy túlélő mondta: "De ha én nem rendelkezem abszolút, Istentől kapott értékkel, akkor más sem. Eldobható vagyok, de ők is azok".  Egyre több a túlélő. És ez hatással van az egész társadalomra. 

4 megjegyzés:

  1. ezt nezd meg! http://video.resursecrestine.ro/marturii/51845/gianna-jessen---supravietuitoare-a-avortului

    VálaszTörlés
  2. Köszi a linket. Ezt már láttam valamikor régebben, de már nem tudtam hol és mikor.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm ezt az írást és könyvet, el fogom olvasni, már csak azért is, mert túlélő vagyok. Nagyon nyomaszt még a mai napig is, hogy 3 helyett 7-en lennénk testvérek! :(
    Már gondolkodtam hellinger -féle családfelállításon is!

    VálaszTörlés
  4. Orsi,

    Ne engedd hogy a multad ( hogy a szuleid dontese) befojasolja a jovodet es vagy a jelenedet. Akkor az ordog ketszer nyert.

    A szuleid donteset nem lehet megvaltoztatni, a multat nem lehet vissza hozni. Ertekeld azt a harom testvert aki van, szeresd oket tiszta szivbol es ne azon ragodj hogy milyen lett volna a masik 4 tesod. Szeressuk azokat akik koztunk vannak es tegyunk meg mindent azert hogy mi jo donteseket hozzunk, sot tanitsuk gyerkemeinket jo donteseket hozni.

    Ne arra hasznaljuk az eronket, energiankat amit nem tudnunk megvaltoztani, hanem arra amit tudunk es szeretetunket pazaroljuk azokra akik kosztunk vannak.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?