péntek, március 25, 2011

Jó annak,

akinek jó beteget kell gondoznia, olyat aki nem panaszkodik, csendes és rendes.
Továbbra is úgy tapasztaljuk, hogy az ekcéma egy igen rejtélyes betegség. De szerintem ma egy kezdő orvosnak sikerült valami értelmeset mondania, mert C és D vitamint ajánlott és reggel éhgyomorra egy kiskanál pollent az immunrendszernek. Mindezt tetézve újabb adag antibiotikummal, hátha ez hat, ki kell próbálni, amúgy megtudtuk, hogy két hónapig lehet nyugodtan antibiotikumozni. (És mi történik két hónap után?) Ezt nem tudtam. Én már a második adagnál kiakadtam. Azt mondom igazuk volt a régieknek is, amikor azt mondták, el kell menni az orvoshoz, mert annak is élnie kell valamiből, a gyógyszert is meg kell venni, mert a gyógyszerésznek is élni kell, s nem kell mindent bevenni, mert a páciensnek is élni kell. Lehet nem épp így van, de már kipróbáltunk néhány gyógyszeripari terméket, ami egyáltalán nem vált be -persze orvosi előírásra. A mellékhatásokat nem említem. Kártérítésre gondolni sem szabad.
Már a második mézes pollent készítem. Finom s reméljük hasznos is.
Amúgy mostanában mivel nem akarok édességet vásárolni, de néha jól esik egy kevés, készítettem magamnak egy kis nyalánkságot: kevés mézbe diót, mandulát, pisztáciát (lehet variálni) törtem, jól elkavartam. Nagyon finomnak találtam, főleg a csak diósat.

És közben tavasz van!
De valahol szomorú tavasz. Annyi szomorú hír! A fukusimai atomerőmű problémáját úgy néz ki nem olyan könnyű orvosolni. A napokban akadtam rá egy filmre a you tube-on, A csernobili csata igaz története. Gyerek voltam még akkor. De május elsejére a szüleim is hallottak már valamit, óvtak a napon tartózkodástól, pedig nagyon szép, napos idő volt. Ebben a filmben láttam először, hogy  a szél hogyan, merre vitte a radioaktiv felhőket. Igaz eddig nem is foglalkoztam ezzel a témával, Vujity Tvrtko egyik könyvében olvastam egy leírást az ő csernobili látogatásáról. Döbbenetes ez a film. Jó az ilyen dolgokat nem elfelejteni...
Aztán olvastam egy blogbejegyzést, amit nem jön, hogy elhiggyek. De lehet én nem vagyok témában. Mindenképp szomorú...

Befejezésül legyen itt két igevers, amit a héten mondogattunk, tanultunk:
Mikor azt gondoltam, hogy roskad a lábam, szereteted, URam, támogatott engem.
Ha megtelik szívem aggodalommal, vigasztalásod felüdíti lelkemet.

Zsoltárok 94: 18-19

14 megjegyzés:

  1. Nem szeretem megkérdőjelezni a dolgokat, de az ekcémát inkább külsőleg szokták kezelni és nem antibiotikummal. Nekem is sok gondom van a bőrömmel, általában krémek vagy mosogatószerek váltják ki az ekcémámat. Sajnos a gyerekek is örökölték kisebb-nagyobb mértékben. :o(

    Nem tudom, hogy kinek van, de szerintem érdemes lenne több bőrgyógyászhoz is elmennetek.

    És az is lehetséges, hogy valamilyen táplálékallergia váltja ki. Nagyobbik fiamnak a tojás okozta, de mivel még kicsi volt, egy évig nem kapott semmi olyat (se süti, se rántotthúsi), amiben tojás volt és elmúlt az allergiája, ma már újra eheti.

    Szerintem iskolája válogatja, hogy mi fordulhat elő. Az én fiam már hetedikes, de az ő osztályukban még nem csókolózott senki, sőt együttjárás sincs, legfeljebb, hogy valamelyiküknek tetszik egy másik osztálytárs. Valami nagyon vad belvárosi suli lehet, ahol történt, amit olvastál. :o) És persze lehet, hogy a kislány egy kicsit túlzott, mert esetleg egy-két lány koraérett.

    Az egyik nagyobb fiaméknál valóban előfordult, hogy a hetedikes-nyolcadikos lányok gimnazistákkal jártak és ott már sok dolog megesett, egészen komoly szintig, amihez szerintem egy ekkora lány nem csak túl fiatal, de a szervezete is éretlen. De ez csak egy-két deviáns lány volt, a többségnek még "kézenfogva sétálós" barátja se volt. Viszont valamivel többen szívtak marihuanás cigarettát a közeli téren. :o( A kicsiket ezért is nem abba a suliba írattuk és azóta meg is szűnt, összevonták egy másik kerületi iskolával. Nem nagy kár érte!

    VálaszTörlés
  2. Ekcémára mi sem kaptunk antibiotikumot, hanem szteroidos kenőcsöt. Nekem és a két kicsinek szokott kijönni, tél vége felé és ilyenkor tavasszal. Kicsiknek csak a könyök és térdhajlatban, de ha 1-2x elég bekenni Elocommal és utána elmúlik, csak kenni kell a bőrüket testápolóval, hogy ne száradjon ki. Nekem az utóbbi 2 évben ilyenkor tavasszal a kézfejeimen jött ki, kellemetlen feszülő fájdalmas érzés és persze csúnya is. Most igyekszem esténként krémezni a kezem, hátha megúszom az idén,mert amúgy nem vagyok egy kenegető típus.
    Itt a neten olvastam még kecske tejből készült szappanról és azt sokan dicsérik,, hogy annak használata megszünteti az ekcémát. Ha ennek ellenére kijön az idén is a kezeimen, akkor megpróbálom én is. Szteroidot csak ha nagyon muszáj akkor használok.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Betti! Nálunk is ekcémás a férjem és mindhárom lányunk örökölte. Emese írta az elocomos kenőcsöt, nálunk is nagyon bevált. De a lányoknak 1%os hidrocortisonos kenőcsöt kevertek (magyarországon most kivonták) nagyobb adag hidrofiles kenőccsel. A lányoknál ez vált be legjobban. Állítólag nem is olyan erős. A férjemnek nagyon jó a SANATOPIC bőrpuhító krém, ezzel zsírozza vissza a testét. A visszazsírozás nagyon fontos!!! A férjem is kapott régen antibiotikumot, a belső gyulladás csökkentésére, de odafigyeléssel ezt abba hagyhatta. A nagyobbik lányunknál a jonson babafürdetők váltották ki, sokáig csak hidrofiles kenőccsel fürdethettem. Tanultam, mert a többinél eszembe se jutott, hogy használjam ezeket a termékeket. Ennyit tudtam segíteni, ha van kérdésed szívesen válaszolok, ha tudok. Hidrofiles kenőcsöt tudok küldeni Kláriéktól, ha szeretnéd kipróbálni.

    VálaszTörlés
  4. Könnyebb kezelni, ha kitapasztalod, hogy mi váltja ki: pl. nálunk a tehéntej is.

    VálaszTörlés
  5. Az,hogy egy 12 éves kislány "csak " csókolózott,még nem is olyan durva,és nagyon is el lehet hinni,mert én sajnos tudok olyan 13-14 éves lányokat,akik már túl vannak az első alkalmon,és ehhez nem kell nagyon vad iskolának lenni,csupán az a baj,hogy sok szülő és tanár nem világositja fel őket a legfontosabbakról!
    Én nem is csodálkozom!Már rég túlhaladtak minket a mai fiatalok,12 éves kislány,ismerősünk lánya olyan fejlett mint egy 16-17 éves és olyan tini szokásai,megnyilvánulásai vannak,mint a mi korunkban 16 évesen ha voltak!! Hihetetlen,de sajnos igaz!

    VálaszTörlés
  6. Altair,
    lassan mi is azon vagyunk, hogy több véleményt meghallagssunk. Sajnos eddig nem jöttek rá, hogy mi okozza, neha e miatt szinte munkaképtelenné lesz.

    A sulitémában nem vagyok elég jártas.

    VálaszTörlés
  7. Emese
    köszi, amit írtál. Ez az ekcéma kis hólyagos kiütésekből áll, amik kifakadtak, seb lett, nem gyógyul. Szerintem nem találták el a kezelést.
    Volt régebb a lányomnak is, hetekig tartott mire elmúlt, majd újra előjöttek ezek a hólyagos kiütések, de neki nem fakadtak ki, nem lett belőle seb. És neki sem tudtuk mitől jött ki vagy mitől múlt el, a bőrgyógyász által adott kezelés szerintem nem kisgyereknek való volt, neki Aloe first-öt és propolisos aloe krémet használtam.

    VálaszTörlés
  8. Marty
    Gondolkoztunk már, mi lehete a kiváltó ok. Ezért a vegetáriánus étrend is, de nem tudom, van-e haszna. Gondolkozunk, hogy elmenjünk egy Mo.ra is egy orvoshoz.
    Valami jó hidratáló krém szerintem is jó lenne.
    Nem találtak sehol belső gyulladást. Volt orvosnál, laborban, rejtély az egész. A rossz az, hogy nem tudja használni a kezét az e. miatt.

    VálaszTörlés
  9. Eszter,
    nagyon szomorú ez. Másak a mai gyerekek, de más világban is élnek. Nem könnyű nevelni őket.

    VálaszTörlés
  10. Betti!
    A hólyagos is szokott lenni nekem a kezemen, tavaly a kézfejeim voltak tele velük és akkor is csak az Elocom kenőcs segített.Az allergia egy fajtája én sem tudom mitől jön elő, de inkább tavasszal. Sógorom teljes vegetáriánus,most már 3-4 éve. Neki az arcán és a hátán voltak diónyi kelések, és semmit nem találtak nála és nem használt rá semmi + allergiás is volt de nagyon. Mióta nem eszik állati eredetűt azóta sem az allergiája nem jött elő, sem a kelések.

    VálaszTörlés
  11. Még egy dolog ami eszembe jutott és hátha segít, az a léböjt. Nemrég olvastam egy könyvet a böjtről. Aki írta, az mellett, hogy mennyi szellemi áldása van, egy-egy böjtnek, azért az mellett orvosilag alátámasztottan a testünknek is nagy áldás egy-egy ilyen kúra. Pár napos léböjt kúra megtisztítja a szervezetünket a méreganyagoktól is.
    Most a jövő hétre én is tervezek egyet, mert erre az időre nagyon elszokott csípni az allergia és hátha egy kis tisztítással nem jön ki annyira.

    VálaszTörlés
  12. Emese köszönöm szépen, amiket írtál.
    Már vagy 3 hete vega koszton él a férjem, nem láttunk javulast. A böjt tisztító hatásáról én is olvastam. Ez az ő döntése. Én így is attól tartok elfújja a szél, mióta vega koszton él, fogyott is.

    Ez a hólyagos ekcema: neki a hólyagok kifakadtak, sebes lett az egesz kézfej, nem gyógyul a seb, ez a gond. Mit lehet tenni sebre, ami újra és újra levedzik? Az itteni bőrgyógyász ezüstnitrátot írt fel, de első alkalmazás után rosszabbul lett a seb. Erre az orvos azt mondta, még kell használni, majd leszárítja... Lehet eljutunk Szegedre, legalább halljunk más véleményt is.

    VálaszTörlés
  13. A kamillát próbáltátok már?
    Nekem ki nem fakadtak, de szúró fájdalom volt ha csak hozzáértem valamihez. ( Elocom)
    Nem tudom megmondani, hogy sógoromnak mennyi idő telt el, amíg kitisztult a szervezete, biztos , hogy nem rövid idő volt azért.
    Itt nálunk az Elocom receptre kapható csak.
    Azt tudom, hogy míg dolgoztam és kezeltünk élős sebeket, hosszú folyamat míg rendbe jön. Nekem simán a betadin jutott még eszembe, hogy az fertőtlenít és szárít is, de érdemes más bőrgyógyászt is meghallgatni, hátha tapasztaltabb ezen a téren.
    A léböjtöt persze megértem, hogy az ő döntése.
    Az Úr Jézus adjon mielőbbi gyógyulást neki!

    VálaszTörlés
  14. Betti, Sanatopic és mosakodókenőcs Zilahon, remélem hamarosan eljút hozzátok, bár ezek csak a bőrt zsírozzák vissza. Egyébként jobban utánanéztem és nálunk sem szedtek antibiotikumot , egyik sem, "csak" gyulladáscsökkentőt.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?