szombat, március 19, 2011

Új lehetőség

vagy új kihívás?

Olvastuk, hogy az ekcémának jó tesz a vegetáriánus étkezés, csökken a szervezetben a gyulladásfaktor. Mondjuk ezt hallottam a gluténes ételek elhagyásáról is. Meg azt is, hogy nem csak az állati eredetű ételeket jó kerülni, hanem a fehér liszet is.

Kérdezik a gyerekek, hogy akkor mit ehet az ekcémás? Mondom: hagymát, répát, kaprot, petrezselyelyemzöldet és gyökeret, zellert, rizset, almát. :D

Nem is olyan egyszerű nekem, aki majdnem konyhakerülő vagyok, de legalábbis igyekszem a lehető legkevesebbet tölteni az ennivaló elkészítésével és szeretek húsos, tojásos, tejfeles laktató ételeket készíteni, most ezeket elhagyni illetve kétféle ennivalót is készíteni, hogy az állati eredetű ételek elhagyása ne jelentsen sok kenyérevést. Így hát van min gondolkozzam, miről olvassak, mit gyakoroljak. Nem unatkozom. S ha a félve kitalált új (ízű) ennivaló elfogy, egy köszönöm szépen, finom volt-tal, akkor úgy érzem mégsem kár az időért, energiáért. Felfedezés ez nekem, s így érdekes is. És akár dietetikus is válhat még belőlem...
Javaslatom, hogy szakácsnőt is lehetne már alkalmazni nem talált egyöntetűen víszhangra, hiszen ha már van egy, az elég...
Ma vettem életemben először fetát, nem ehetetlen. Csak ki kell tanulmányoznom, hogyan tálalható, fogyasztható...
Közben azon is gondolkozom, hogyan lehetne úgy főzni, hogy egyszerre legyen is meg ne is vegakaja, attól függően ki mit tesz a tányérjába.  Nem lehetetlen. Kis gyakorlás és megoldható lesz... Mert ragaszkodom ahhoz, hogy a lehető legkevesebbet üljek a konyhában.

Közben kipróbáltam ezt:
100 g pollent elkevertem 250 g mézben (fakanállal, mert nem szabad fémet használni - régi recept ez, méhésztől). Hűtőbe kell tartani. Egy hétig minden nap meg kell kavarni kétszer (egyszer). Azután pedig reggel éhgyomorra egy kiskanállal enni. Állítólag nem csak étvágyhozó, hanem főleg májbetegeknek jó. Nem gyógyszer, de jó hatása van. És finom is - ezt nem csak az én véleményem. Mire letelt nálunk a kevergetős egy hét, fele elfogyott.
Ez nem mese, hanem igaz történet: még a hetvenes években egy fiatal májcirózisban szenvedő fiatalember, akiről lemondtak az orvosok ilyen pollenes mézes kúrával lett jobban. Aki nem hiszi járjon utána vagy tegyen egy próbát.

4 megjegyzés:

  1. sok sikert, es kitartast az ujdonsagok kiprobalasaban. Ne add fel!

    VálaszTörlés
  2. jol hangzik a recept.Honnan van a pollen?

    VálaszTörlés
  3. Egy gyógynövényes boltban vettem, azt néztem hazai termék legyen. Aztán láttam pollent más üzletben is, a méz mellett és olcsóbban. Következőleg igyekszem méhész ismerőstől beszerezni.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?