hétfő, október 26, 2020

Ha lenne

 egy nagy kertem vagy inkább telkem, sok gyümölcsfát ültetnék és mindenféle ehető bogyót termő bokrot, úgy hogy kora tavasztól télig mindig teremjen valami.

Hetek óta minden nap a lehullott almákat esszük reggel, délelőtt. Férges és ütődött. De friss és zamatos. Tán még kitart egy hétig, tíz napig. Finom a boltban, a piacon vett alma is. De ez - biztos elfogult vagyok - nagyon finom. Szépségben a bolti a nyerő. De nem baj.

Hat éve lakunk már itt. A ház körül csak gaz volt. Tömbházban nőtt zöldfülöként kezdtem kertészkedni. S hogy terem valami, az nem az én érdemem. Csak csodálom minden évben, ahogy magától nő, terem, ami a földbe kerül. Milyen csoda a mag, az élet, mit Isten hozott létre!

Micsoda reménnyel ültettem a facsemetéket! A naspolya termett először, két éve. Tavaly a kajszibaracknak örültünk nagyon. Olyan finomat azóta se ettem, mert idén csak kevés virág volt a fán és azt is elvitte a fagy, csak egyetlen barack érett meg. Azt elosztottuk. A laposbarack is termett a tavaly. Idén a körtefa, az almafa és a fügefa, a laposbarck örvendeztetett meg terméssel. Tavasszal az első gyümölcsöt a mézbogyóról ettem. A málna még most is terem pár szemet. A naspolya az első fagyot várja.

Már sárgulnak a levelek.

Szeretem az őszi napsütést.

Az őszi óraátállítás is kedvenc napom. Az az egy óra plusz pihenés olyan jól esett! Gyakrabban kéne "bevenni" egy óra extra pihenést. S most itt az őszi szünet. Nagyon vártuk már. A pihenés az egyik feltétele annak, hogy immunrendszerünk jól működjön. Tehát lazítunk illetve elvégezzük azt, amire suli idején se kedvünk se enegiánk. Pl. eltenni a nyári cuccokat, felásni a kertet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?