hétfő, augusztus 20, 2007

'magyar' hétvége

Pénteken késő délután sikerült elindulnunk Kopáncs tanya felé. Az út kb. 2 óra volt megállás nélkül. A vámnál annyit se álltunk mint egy jelzőlámpánál. Szép hétvégénk volt.
Íme néhány kép:
finomakat ettünk, ittunk
Anita nagyon örült, jól érezte magát, szeretett volna ott maradni. Amikor csak lehetett kint volt. Péntek este vacsora után kiültek a padra csak úgy, csendben lenni. Olyan furcsa volt az a nagy sötétség, de lassan hozzászokott a szemem és jól láttam pl. Anita piros ruháján a mintákat. De mikor a házból kiléptem az orrom hegyéig sem láttam. Csend volt, csak a kutya ugatott néha. Otthon volt az egész Nagy család-örömömre, mert rég nem láttam őket így együtt. Sajnos beállós kép nincs. Csenge megcsodálta a tyúkokat, a két kutyát, a cicát. Ő is szeretett kint lenni.
Szombaton délelőtt bementünk Hódmezővásárhelyre. Legutóbb mikor voltunk jót vásároltunk a Kálvin antikváriumban. Most is jól elidőztünk ott, vettünk új és 'antik' könyveket a család minden tagjának. S már dél is lett. Csenge aludt egyet a nyakamban. Aztán a Tescoban sétáltunk. Ott is elidőztünk a könyvek, dvdék résznél, aztán csak átrohantunk a többin, nem is tudtam rendesen vásárolni, mert Csenge már nem bírta. Na de a babáknál olyan szépen mondta, hogy ba-ba :). Majd bepillantottunk a Lidlbe. Tehát van egy listám arról, hogy mit nem vettem. No, de remélem lesz lehetőség máskor. Délután lett mire visszaértünk. Anita Anikóval maradt, neki is és nekünk is jobb volt így. Délután már semmi kedvem nem volt bemenni Szegedre, csak Józsi és Józsi mentek be a Multimédiába. A délután lazítás volt.
Vasárnap Hódmezővásárhelyre mentünk istentisteletre. Jó volt. Jól éreztük magunkat. Ebéd után lassan összeszedelőzködünk és hazaindultunk. Kicsit nyűgösebb volt Csenge, de kibírtuk. Este itthon zuhanyzás, kaja, alvás. Én 2 óra körül feküdtem le, miután vagy 5 könyvbe beleolvastam. Anitának is olvastam az úton, míg Csenge aludt, s már ott a tanyán is olvastak felváltva neki Adina és Ilikó. Eddig a Gőgös Gúnár Gedeon tetszik neki a legjobban, de ez változhat még. (milyen jó, hogy láttuk ezt a könyvet Klárinál, annyi gyerekkönyv van, nem is tudja az ember lánya melyiket vegye meg...)
Magyarország. Jobb utak. Több útjelző tábla. Magyar szó. Kedves emberek. Más.
Mindenütt jó, de a legjobb itthon.
Még lenne mit írjak, de fáradt vagyok. Ma délután ittam egy kávét.
Még annyit: Kaptunk mézet. És megtudtam egy pár dolgot a mézről. Azért is fényképeztem le a méhecskét, Csenge majdnem megfogta... Kérdeztem Jóskát, hogy a méz amit az üzletben veszek miért nem cukrosodik. Azt mondta azért mert pasztörözve van. Na, gondoltam magamban, akkor annak annyi, minden enzimjének vége (lásd ezt). Tehát jobb lesz nem üzletből venni a mézet. Csakis megbízható forrásból. Az első méz az akácméz, az utolsó a napraforgó. Már ezt is kipergették. Ez utóbbi ha kezd vastagodni, cukrosodni mixerrel kicsit megkeverve olyan állagot kap mint a margarin, úgy lehet kenyérre kenni (két évvel ezelőtt ilyet is ettem, most kaptam napraforgó mézet, ki akarom próbálni, ha nem esszük meg így frissen). Télire, mivel elvették a mézet a méhektől, cukros vízet kapnak, hogy abból éljenek meg, állítólag abból is mézet gyártanak. Aztán ittunk finom szörpöt. 1 pohár vízhez 1 kanál almaecet (mézzel erjesztett) és 2 kanál méz. Jóska ezt 2 literes üvegekben tette asztalra, nagyon finom volt :)
na,befejezem, jó éjt
u.i. Csengének kibújt a hatodik foga ott

6 megjegyzés:

  1. Köszi a beszámolót. Szép, hasznos, érdekes, örülök, h. jól telt magyar földön, de én is úgy vagyok vele, mint te: legjobb itthon. Na puszi nektek.
    Emi

    VálaszTörlés
  2. ha egyszer Váradra mentek, ugorjatok be bátyámhoz, Zsigához. Józsinak uncsija... na szóval, azért, mert ő megmutatja, hogy lehet megsimogatni a méheket! a srácok el voltak kápráztatva, de nem próbálták...
    és a méz kapcsán: még riporteres emlékeim közé tartozik, h a méhészegyesület elnöke így dicsérte a havasi vegyesmézet: ehhez viszonyítva az akácméz olyan, mintha a zöldséglevesbe csak murkot tennél... :)

    VálaszTörlés
  3. Megsimogatni a méheket -erre kiváncsi vagyok.
    Hátha találunk 'biztos' havasi méz forrást. Üzletben nem is láttam. Megpróbálok utánna olvasni, mitől ez a nagy különbség.

    VálaszTörlés
  4. wow...örülök hogy jól éreztétek magatokat´.Köszi a képeket,jó láttni az régi ismerös arcokat..és menyire megnött Ildiko meg Daniel...hát azt hiszem én öregszek:))Jóska csak olyan amilyen volt:)mégegyszer köszi betti.

    VálaszTörlés
  5. szívesen.telik az idő. de azért még nem öregszük. :)

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?