szerda, augusztus 29, 2007

... szóval,

igaz, hogy el vagyok maradva a Hírek nézésével, hallgatásával, de tegnap 'véletlenül' hallottam a rádióban, hogy kötelezővé akarják tenni az ovodát 3 éves kortól.
Szerintem elég az egy év iskolaelőkészítő. Miért "kötelező"? Pl. ha egy anyukának van egy 4 éves és egy 1 éves gyereke és az anya gyereknevelésin van, miért ne maradhatna otthon a 4 éves. Különösen télen nehéz, ha nincs kocsi s az ovi sincs közel... Miért kell a gyereket minnél elébb elvenni a családjától? Hogy az ovodában rajzfilmet nézzen? Valahol olvastam, hogy nem veszít a gyerek, ha 4-5 éves koráig otthon marad lehetőleg Anyával, sőt! Persze ez az anyától is függ, ha nem érzi túl nagy tehernek a gyerekeit.
Nemrég mondta nekem valaki, hogy két gyerekkel nehéz. De szép is, mondtam neki. Igazából, ahogy nő Csenge már nem is olyan nehéz. Szeretem őket. Örülök, hogy vannak.
Már olvastam egy keveset az otthonoktatásról. Várom mit ír majd Livia ebben a témában (megígérte itt, hogy erről is írni fog).

1 megjegyzés:

  1. Németországba egyáltaán nem kötelezö hogy a gyerek oviba menjen(de azért elvárják hogy egalább 1 évet legyen oviba).Jonathan 4 évet volt oviba,mive 7 évesen ment suliba,ez neki jó volt,viszont Christian csak most 4 évesen kezdi az ovit neki 2 év elég,mivel ö 6 évesen kell sulit kezdjen.És ez igy is jó.:)

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?