szerda, december 19, 2007

Túró Rudi


Tészta:
300 dkg lisztet feldörzsölünk 10 dkg zsírral vagy 12 dkg margrinnal. Hozzáadunk 1 kanál kakaót, 3 kanál cukrot, fél csomag sütőport (kevés ecetbe felfújtatva), 1 tojás sárgáját, kevés tejet. Összegyúrjuk, hogy jó könnyű tészta legyen belőle. (a tej kb. 1 deci lehet, de soha nem mértem, annyit tettem, hogy jól össze tudjam gyúrni). Az összegyúrt tésztából két cipót formálunk. A cipókat tepsi nagyságúra nyújtjuk és a lapot hullámos aljú kalácsformába - másképp: őzgerinc -tepsibe tesszük, úgy hogy mind a két oldalon maradjon 1-2 újnyi tészta, amivel majd befedjük a túrótölteléket. (Nekem csak 1 őzgerinc tepsim van, a második rudat rendes kalácsformába teszem, s eddig még mindig elfogyott.) Jó sütőpapírt használni-de ezt nem írja a recept.
Túrótöltelék:
80 dkg friss tehéntúrót összedolgozunk 20 dkg cukorral, 2 tasak vaniliáscukorral, citromhéjjal, 4-5 kanál grizzel, 4 tojás sárgájával és 5 tojás fehérje keményre vert habjával, lehet mazsolát is keverni közé. Ezzel megtöltjük a tepsiket, befedjük a kakós lappal.
Erős tűznél sütjük. (az én leremnél kb. 35 perc, de nem órához igazodom, inkább az orromhoz)
Sütés után kiborítjuk. Az alja marad felül, csokoládéglazurt öntünk rá.
Volt hogy csokit olvasztottam. Mostanában hidegglazúrt teszek rá: porcukor, kakaó, olaj, mindenből ugyanannyi, de már azt is szemre "mérem".
Hidegen tartva finomabb.
Még annyit: nálunk mindig túl hamar elfogy.

4 megjegyzés:

  1. ez nagyon jól néz ki, nyami!!! kösz a receptet!
    emi

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon köszönöm, hogy leírtad...A hétvégén biztos megsütjük (Áron már enné is, innen a netről:)))

    VálaszTörlés
  3. én is köszönöm hogy leirtad....akartam kérni is a receptet...de most már megvan:))

    VálaszTörlés
  4. Ez tényleg szinte ugyanaz, mit az enyém. Hmmm, és ez a csoki rajta...:))

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?