vasárnap, december 23, 2007

Nem mondom, hogy jó döntés volt

most ünnep küszöbén megnézni a "4 luni 3 săptămâni şi 2 zile" c. filmet. Hallottam róla és ha már felkerült a gépemre, hát kíváncsi voltam. Láttam egy dokumentumfilmet a múlt rendszerről, ahol ezt a témát is említeték, na meg olvastam, hallottam a titokban végzett terhességmegszakításokról, de ez olyan, hogy is mondjam... zord... Amúgy attól, hogy ma már szabad abortuszt csinálni titkolózás nélkül, nem lett kevésbé súlyos, lélekterhelő tett. Figyeltem, hogyan hat a lányokra amin átmennek... az jutott eszembe, amit pénteken a suliban hallottam, hogy az ember lelkébe csak annyira lehet belelátni, amennyire engedi... s hogy a karácsonyra kidíszitett ablakok mögött vajon mi van? egy magányos öreg, egy család, egy bántalmazott gyerek, egy férje által megerőszakolt nő, egy bántalmazott férfi (állítólag egyre több férfi van, akit a 'partnere' bántalmaz), egy boldog család? S ha bekopognánk, hogy lássuk ki lakik az ablak mögött, akkor se tudnánk meg mit is rejtenek a falak...
Na, jól elkalandoztam. De a film szomorú. Mint a másik mostanában nézett román film. Következőleg valami szépet szeretnék nézni.
(megjegyzem, ez nem reklám, filmajánló, csak úgy magamnak írok pár vagy több sort, hogy esetleg majd visszanézhessem)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?