szerda, február 25, 2015

... és esett és esett

reggel, amikor felébredtünk,
amikor reggeliztünk,
egész délelőtt,
míg ebédeltünk
és azután is.

De bent már nem csepegett, nem folyt a falon a víz. Ez nagyon jó. Reméljük többet tart az új tető, mint a régi.

Tegnap sok-sok magot szórtam a földbe. Spenót, retek, saláta. A borsókat a fiammal vetettem. A dughagymák, fokhagyma gerezdek is az ő segítségével kerültek a földbe. Így -bár a napsütést jobban szeretem, mégis örültem a délutánig tartó esőnek. Jót tesz a magoknak, mert tegnap semmit nem locsoltam meg, remélve, hogy a napokban lesz eső.

Ma pihenő napot tartok. Sikerült jól megfáznom, nehéz a fejem, tele az orrom. Mindenki megpróbál elboldogulni, segíteni. A mai ebéd mindenféle finom maradékból állt. Azt hittem nem lesz elég. De maradt is. S mindenki azt ehetett, ami jobban tetszett neki. Azért kimegyek a ruhákat kiteríteni a teraszra. Bepakolok a mosogatógépbe - de meg lehet szokni a jót! Még egy szekrényt ki kell pakolni és átvinni a másik szobába. Aztán lehet vasalni. S kellene tornázni, kicsit fogyni, hisz itt a tavasz. Addig is pihenek, olvasok, mert ajándékba kaptam Petrik Adrienn harmadik könyvét. S ha kicsit elapad a víz  a kertben, kimegyek körülnézni - persze tudom, hiába, mert nem kelnek ki ilyen hamar a magocskák.

Mit is mondhatnék? Nem könnyű kertet tervezni. Nem tudtam felásni, amit szerettem volna, mert ahogy haladtam jobbról balra, egyre agyagosabb lett a föld, a végét már nem tudtam felásni. Talán majd egyszer... Így egyenes helyett ferde a kert széle. Nem is tudom fog-e teremni valami azon a részen. És szintén agyagos a föld a kerítés mellett bal oldalt, ahol egy vékony sávot terveztem ásni hagymának, petrezselyemnek vagy valami egyébnek. De nem lesz ott semmi ilyesmi. Meg kell próbálkoznom agyagos földet is elviselő virágokkal azon a részen, mint: cickafark, sisakvirág, mályvarózsa, őszirózsa, nefelejcs,harangvirág, krizantém, gyűszűvirág, nőszirom, méhbalzsam, szellőrózsa.

2 megjegyzés:

Mi a te véleményed?