csütörtök, augusztus 11, 2011

Az idei táborokról...

Azt írtam családbarát táborok voltak amiken részt vettünk. Ezen azt értettem, hogy részt lehetett venni gyerekekkel. Szerintem ez elég ritka, mert vagy gyerektáborokat vagy ifjúsági táborokat szoktak szervezni. Akik pedig nem esnek ezekbe a kategóriákba mehetnek a görög tengerpartra vagy a "tengeripartra", kinek mire futja.

Egy hetet töltöttünk Szurdukon a Precept Ministries misszió központjában. Már többször voltunk itt egyhetes bibliatanulmányozó hétre. Itt bárki részt vehet. Idén is voltak fiatalok és nyugdijasok. A tanulmány fiataloknak, felnőtteknek szólt, gyermekeink csak mellettünk voltak (vagy épp nem voltak). Az ellátás nagyon jó, nem drága, mi akik városiak vagyunk egy hétig távol lehetünk a városi zajtól, portól. A bibliatanulmányozás hasznos, de nem túl megerőltető, lehetett pihenni, játszani (van sportpálya), lemenni a néhány percre levő tóhoz sétálni, úszni, vízibiciklizni.
Idei képek:
Reggeli áhitat, éneklés.
Az ebédlő.
A tanár. Itt épp az induktiv bibliatanulmányizást leíró könyvet mutatja be. Ezzel a módszerrel tanulmányoztuk a Bibliát.
Minden héten szoktak szervezni egy kirándulást. Idén is elmentünk a Cornesti vízeséshez, és megálltunk a Nadrág előtti szép játszótéren is.

A gyerekek itt mellettünk voltak, olvastak, játszottak, rajzoltak a tanulmány ideje alatt, néha a szobában maradtak olvasni, játszani, rajzfilmet nézni (itthonról vittunk laptopot, mesét). De nem csak tanulmányból állt a hét, volt lehetőség pinenni, kint lenni.
Több kép és info: http://eletrevaltottigek.blogspot.com/

A másik tábor a Declar és az International Messengers által szervezett Family English Camp volt, a Dragán völgyében. Itt angolt is tanulutunk, szintünknek és korunknak (külön a gyerekek, kistinik, fiatalok, felnőttek) megfelelően. Angoltanárok Angliából és az Államokbók jöttek, nagyon kedvesek voltak. Délelőtt volt az angolozás, először Angol olvasás, amikor a Bibliából olvastunk és beszélgettünk, itt szintekre való tekintet nélkül voltunk kis csoportokra osztva, aztán pedig szintünknek megfelelő angoltanulás következett. Délután volt egy-egy szeminárium, gyereknevelésről, férfi-nő közötti különbségről, időbeosztásról, Ószövetségi áttekintő, hegymászásról, életelvekről. Vacsora után közös program játék, verseny. Este későn "Gyere, meséljünk" - amikor valaki elmondta élettörténetét. Nagyon érdekes, szép, elgondolkodtató, hasznos volt az a hét, a testnek és a léleknek egyaránt. Hétköznapi és mégis rendkívüli embereket ismertünk meg. Kaja szállás jó volt, mi ötágyas szobát kaptunk :D.
Visszavágyok.

Tanáraink egy része.
  Angol olvasás (az Újszöveségből olvastunk, beszélgettünk).

Két csoport összevont angolórája (eső miatt) a szobában ahol mi laktunk, ez elég tágas volt.
Tábortűz is volt, kora este az eső miatt.

Kirándulni is voltunk.
Dragan tó.
Játék.

Délutáni előadásból részlet.
Sok kép van még, de emlékeztetőül ez is elég. Csoportképet, a gyerekecsoport tevékenységéről majd ősszel kapunk képeket. Nagy munka volt megszervezni, de jól végzett munka volt, jó csapat. Nekünk pihenés, tanulás, kikapcsolódás. Áldás.