kedd, június 20, 2017

Kincskereső kedd - 25.

Gondoltam rá tegnap, hogy újra esedékes egy bejegyzés ide, "Hálás hétfő" cím alatt, de aztán úgy bele feledkeztem egy könyv olvasásába, hogy mire észbe kaptam, már ma lett.

Hálás vagyok

-a jó könyvekért, s hogy újra bele feledkezhettem egy könyv olvasásába. Ma már sokat lehet olvasni képernyőről és én is sokszor így olvasok könyvet és sok más írást, ide-oda kattintgatva, címszavak közt válogatva. De egy könyv elolvasása, lapról-lapra haladva, néha visszalapozva, különleges élmény ma is. Csak úgy kiváncsiságból feljegyeztem az elmúlt húsz napban hányszor ültem le könyvvel a kezembe olvasni. Jobb eredményre számítottam. Húszból csak tíz nap olvastam úgy igazából. Ebben nincs benne a Szentírás, a recepteskönyvek, a meseolvasás a kisebbnek, a képernyőről olvasás.

-a finom eperhabért, idén tán utoljára friss eperből. Fél kg epret összeturmixolok és 1 tojásfehérjével és kevés cukorral habbá verem, lassan adogatom a tojásfehérjéhez az epret. Jó sok lesz belőle, igaz legalább fél órán át megy a habverő. Eszünk belőle frissen és a többit lefagyasztom, azt majd fagyiként esszük meg. Jól eszünk ekkora adagból hatan kétszer. Viszonylag egészségesnek tartom az ilyen "fagyit", mert csak három összetevője van, s igyekszem cukorból minél kevesebbet tenni bele.

-hogy újra elmehettünk egy magyar könyvesboltba. Nagyon szeretem a könyvesboltokat!

-az esőért, mert már nagyon száraz volt a föld.

-a zsoltár tanulás öröméért. Jó a régen tanultakat felelveníteni és jó újat is tanulni. Igazán csak az a miénk, ami a fejünkben és a szívünkben van. Ami a fejemben van, az bármikor, bárhol eljuthat a szívembe is Isten kegyelméből s átformálhatja gondolataimat, viszonyulásomat, tetteimet, életemet.

-a találkozásért rég nem látott, szeretett rokonokkal.

-finom-finom málnáért boltból és kertből.

(friss fűszerek a finom zöldségleveshez)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?