kedd, június 27, 2023

Megosztom veletek

Újra itt a vakáció! Jöhet a pihenés, utazás, olvasás, játék. Remélem lesznek kedves találkozások, jó beszélgetések. S lesz idő gondolkozni. Bízom abban, hogy mire megjön az ősz, én magam is érettebb leszek, jó irányban változom.


Közben az elmúlt hónapokban kincset fedeztem fel a magam részére. Ezért kevesebbet olvasok (ezt néha fájlalom). Ha csak tehetem, hallgatok. Itt ülök fülhallgatóval a fejemen, és jegyzetelek.

Évek óta tudok Baruch Korman bibliatanulmányairól, amelyeket először a Credo TV-n láttam, hallgattam. Ajánlottam is másoknak. De most jött el az idő, hogy magam is lelkes hallgatója legyek, a LoveIsrael román nyelvű youtube csatornáján. Egy ideje van magyar csatornájuk, az előadások magyar alulírással itt nézhetők. Itt elég kevés anyag van még. Román nyelvre sok tanulmányt lefordítottak. Az Újszövetség minden könyve le van fordítva románra, kivéve az Apostolok Cselekedetei. A Lukács evangéliumát most töltik fel. Több ószövetségi könyv is elérhető. Szeretem román fordítással hallgatni. (Telefonos alkalmazásuk is van, ha valaki nem szereti a youtube-ot.)  Nagyon sok áldást kaptam ezen bibliaolvasások, magyarázatok által. Az eredeti nyelvből - héber, görög - olvassa, fordítja Baruch a bibliai szöveget, közben tanít is a bibliatanulmányozásra. Egyszerű, érthető, a tanítás. Aki jól tud angolul, annak még több tanulmány elérhető az angol oldalakon. Van bőven hallgatni- és olvasnivaló.

Idén szokásos bibliaolvasásom alkalmával, a Dániel könyve 11. részénél úgy éreztem, hogy ezt nagyon nem értem. Ekkor jutott eszembe, hogy nézzem meg, vajon mit is mond Baruch ennek a résznek az olvasása, fordítása kapcsán. Aztán meghallgattam a Jelenések könyvét, és más bibliai könyveket. Úgy érzem, nincs elég időm és túl kevés fér egy napba, bár ahogy gyerekeimtől tanultam, kicsit felgyorsítom a videókat. Igaz, meg-megállok jegyzetelni a Bibliám margójára és ahol csak találok helyet. Így a következő olvasásnál kéznél vagy szem előtt vannak a saját jegyzeteim.

Életünkben vannak különböző szakaszok, változik a munkakör, a lehetőségek. Úgy érzem, most különleges áldott időszakban vagyok. Nagyon sajnálom, hogy bár tudtam róla, csak most foglalkozom ezzel a tanulmánnyal komolyabban. Sajnálom, amit eddig nem jól értettem, nem tudtam, amivel eddig nem törődtem. Szeretnék tanulni: hogy az Élet nem rólam szól. Örülök, hogy a legcsodálatosabb tervnek a része lehetek. Minden nap ajándék és lehetőség. Ha időtök, kedvetek, erőtök van, adjatok magatoknak egy esélyt:

loveisrael.org

loveisrael.ro

https://www.youtube.com/@loveisraelorg

https://www.youtube.com/@LoveIsraelRomania

https://www.youtube.com/@AzenBibliaoram

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?