péntek, szeptember 01, 2023

Olvasni jó! Nyárvégi ráadás

 Az előző posztban olyan könyvekről írtam, amiket egy véletlenszerű könyvesboltozás során vettem ezen a nyáron. Most olyan könyvekről írok, amiket már rég (hónapokkal, évekkel ezelőtt) vásároltam, de csak ezen a nyáron olvastam el őket, és tetszettek is.

Aki követ itt a blogon, már tudja, hogy szeretem az életrajzokat, az igaz történeteket. Most is egy ilyen könyvvel kezdem:

Tass Saada: Arafat harcosa voltam. (Koinónia) Nagyon tetszett a könyv. Hihetetlen történet. Hogyan lesz egy palesztin fiatalból Arafat harcosa (1960-as évek)? Hogyan sikerül eljutnia az Egyesült Államokba? Hogyan szólítja meg Jézus? Hogyan változik meg teljesen az élete? Hogyan lehetséges, hogy szereti Izráelt? Gázába költözik jó hírt vinni a Remény Ismáelnek keresztyén misszió által. Olvasmányos, érdekes, fordulatos, igaz történet. 

Kevin Leman: Péntekre új én. (Harmat) Sokat ízlelgettem a címet. Ez vicc? Mindenki tudja, hogy nem lehet csak úgy megváltozni. De már olvastam egy könyvet Kevin Lemantól, s megértem, hogy jó címet kellett adni a könyvének, s ez sikerült is. Vajon mi újat mondhat? Többször nekifutottam már a könyvnek, általában este, fáradtan, és néhány oldal után letettem, hogy majd folytatom. Majd hónapok után újra belelapoztam s ugyanaz lett a vége. Most viszon a szabadságon olvastam, és nem volt semmi gond a könyvvel. Olyan Kevin Lemanos, de ő csak ilyen lehet. Nekem nem sok újdonság volt benne. Sorra vesz néhány dolgot, ami nagy hatással van ránk, hogy milyenek is vagyunk: személyiségünk, születési sorrendünk, gyermekkori tapasztalataink, szeretetnyelveink. Végül önmagunkat megértve hogyan változtathatunk szokásainkon. Hogy én megváltoztam-e? Nem. Az említett dolgok nem voltak újak nekem. Itt viszont szépen egymás mellé vannak téve, értelmezve. Aki nem otthonos a fentebb felsoroltakban, ezek megismerése segítségére lehet önmaga és mások megértésében.  

Gary Chapman: A szeretet másik arca - a harag. (Harmat) Gary Chapmant gondolom sokan ismerik. Az ő nevéhez fűződik a szeretetnyelvek fogalmának megismerése és elterjedése. Sok könyve megjelent magyarul is. Ez a könyve is nagyon jó a témában. Sajnálom, hogy nem olvastam el korábban. Nagyon szépen, érthetően tárgyalja a témát. Segít megérteni, hogyan működik a harag, hogyan "uralkodjunk" rajta. Gyakorlati példákat hoz, hogy segítse a megértést. Reményt ad, hogy lehet változni. Ott kell lennie a polcon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?