szerda, március 14, 2012

Már egy hónapja

nem írtam. Újra levert bennünket sorban az influenza. Hála Istennek senkinek nem kellett antibiotikumot szedni. Kicsit nehezen épültünk fel.


Várjuk a tavaszt. Nem ezt a téliest, hanem az igazit. Amikor már lesz kerti petrezselyemzöld és sóska. De most is örülünk a napsütésnek, a hosszabbodó nappaloknak.

Ezekben a tél végi tavaszodó hetekben nagy hasznát vesszük a télire eltett kompótoknak és közben arról beszélgetünk, hogy mikor is érik az eper, a cseresznye, a barack, a körte itt nálunk.

Mostanában sokat olvasok. Pihenek. Gondolkodom. S amikor nem vagyok nagyon jól, jobban értékelem azt, ami eddig természetes volt.

6 megjegyzés:

  1. Hogyan kezeled a gyerekeket antibiotikum nélkül? Soha nem adsz nekik?

    VálaszTörlés
  2. Gyógytea (ha megisszák), méz, sok C vitamin, vitamin.
    Vitamint és C vitamint általában egész télen át kapnak, és pollent mézzel-ez jó az immunrendszernek (ez utóbbit nem állandóan, 1-2 hétig, aztán szünet, majd újra).
    Ritkán használom a Nurofent, mert nem jó a májnak. Ha lázasak, 38,5 felett kapnak lázhúzót: paracetamolt algocalminnal, paracetamolból is kevesebbet adok nekik, mint az előírt adag, mert az is méreg a májnak, de a kettő együtt jobb lázhúzó.
    Az evést nem erőltetem, főleg amíg lázasak, folyadékot viszont apróbálok minnál többet adni nekik, aki nem teázik, az vízet kortyolgat.
    Itthon vagyunk, pihenünk. Antibiotikumot a családi orvos nem ír fel, csak 3 nap láz után, s figyelmezetet, hogy még 3 napig tarthat a láz, ha továb tart, cserélni kell a gyógyszert. Ez ritkán fordult elő.
    Hála Istennek mostanában ritkán kellett antibiotikum.

    Gyakrabban írok a másik blogromra, ide sokszor nem futja időből, energiából. De próbálok majd gyakrabban jelentkezni.

    VálaszTörlés
  3. Nalunk azt mondja a haziorvos, meg altalaban az orvosok, hogy ha a valadek (takony) vastag es elszinezodik (sargas-zoldes) akkor az baktarialis fertozes es kell az antibiotikum. Meg a Nurofent is 3 napig ajanlja az orvosunk megfazas eseten.
    Azert kerdeztem toled az antibiotikum-mentes kezelest, mert nem szivesen adok mar en sem antibiotikumot a gyerekeknek. Az utobbi idoben eleg gyakran megbetegedtek es ezen a telen mar vagy 4x-5x (gyerekenkent) csinaltuk meg az 5 napos antibiotikum-kurat es most mar felek, hogy tobbet art, mint hasznal. Vagyis lehet, hogy hasznal a megfazasra, de hosszutavon, meg art a szervezetnek. Azt hiszem a jovo telre en is jobban felkeszulok es elkezdem idoben adagolni nekik a vitaminokat.

    VálaszTörlés
  4. Nem tudom mit mondjak... Balázsnak most volt két nap láza, aztán 3 lázmentes nap után újra belázasodott - ilyenkor gyanakszanak bakteriális felülfertőzésre. Csúnyán köhögött, csúnya taknya volt. Az orvonő mégis azt, mondta, tüdeje rendben, nem ad antibiotikumot. Kicsit aggódtam, de tényleg meggyógyult, nem jött vissza a láz, a takony és köhögés még jó néhány napig elkísérte, étvágytalan és fáradt volt.

    Emlékszem, Anitával sokkal gyakrabban voltunk orvosnál, gyakran kapott antibiotikumot, nagyon erőseket is már. A kórházban a kolleganőim már mondták is, ha így haladunk, mire felnőtt lesz nem lesz antibiotikum ami hatna rá. Én is könnyebben bepánikoltam, hogy lázas a gyerek stb. Mikor A. olyan 4 éves volt, amikor volt egy beszélgetésem az orvosnővel, akkor megértettem, hogy lehet 3 napig lázasan hagyni a gyereket. Akkor egy megfázás után 8 napig volt lázas: 3 várakozási nap, 3 egy antibiotikum ami nem vált be, 2 nap míg egy még erősebb antibiotikum hatni kezdett. Amit egy év alatt magára szedett, betegség alatt leadta. Nehéz volt. De azóta várunk az antibiotikummal, időt hagyunk az immunrendszernek dolgozni.

    Nehéz dolog ez, mert ha rosszabb lesz a gyerek állapota, akkor a szülő magát vagy az orvost okolja, hogy nem adott előbb antibiotikumot. Viszont minden antibiotikum nélküli gyógyulás, ha több időbe telik is, győzelem. Az is jó, hogy most nem gond az, ha több napig itthon kell pihenni.

    Mindenképp jó egy kicsit befektetni a megelőzésbe. S ha rá tudod venni, hogy egyen a gyerek hagymát, fokhagymát... nálunk a gyerekek nem eszik az ilyesmit, sajnos.

    VálaszTörlés
  5. Nálunk Krisztina míg óvodás nem lett (4 éves koráig) igazából nem is volt beteg, szerintem antibiotikumot sem kapott soha, na de azóta bepótolta azt a 4 évet is, annyit volt beteg. Mindenfélét (légcsőhurut, fülgyulladás, magdulagyulladás, arcüreggyulladás) sorban elkapott és tőle mi is meg a kicsi is. Szóval a kicsi már 6 hetesen antibiotikumot kapott és azóta is többször, pedig még csak 1 éves. Ilyen kicsiknél az orvosok nem kockáztatnak, inkább felírják az antibiotikumot. Viszont most már én is húzom az időt még a kicsinél is, hátha elmúlik antibiotikum nélkül. Viszont azt tapasztaltam, hogy van olyan is, hogy elmúlik, de 2-3 hetente visszajön és addig ismétlődik míg egy komoly antibiotikum kúrát nem alkalmazunk.
    Legutóbb én jártam úgy, hogy majdnem 1 évig húztam (2-3 hetente előjött a köhögés, orrcsorgás stb.) míg végül az ORL-nél kötöttem ki és 10 napos antibiotikum kúrát+aerosolt kaptam, azóta nem nagyon van gondom. Igaz azóta én is szedtem vitamint. Hát így vagyunk, de az biztos, hogy ezután a megelőzésre fogok nagyobb hangsúlyt fektetni.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?