kedd, július 25, 2017

Kincskereső kedd - 30.

Hálás vagyok
-hogy mikor elromlott a kocsink, volt ki kisegítsen
-hogy kész a kutyház s hogy valahol van egy kutya nekünk
-hogy most több év után újra a Narnia sorozat került felolvasásra. Olyan jó, ha az embernek kisgyerekei vannak!
-a szombati piacolásért, szeretek a kistermelőktől vásárolni
-nagy melegben a nyers ebédért, nyers leves főtt hüvelyesekkel, finom vegyessaláta tofuval, hüvelyesekekkel, frissítő, laktató, finom
-az esti sétáért együtt a gyerekekkel
-a közösen kirakott 1000 darabos puzzleért, jó volt napokig dolgoni rajta míg mindegyik darab a helyére került
-hogy a babot lehet egyszerűbben is főzni. Szeretek babot, szójababot, csicseriborsót nagyobb adagban megfőzni és eltenni a fagyasztóba kisebb adagokba. Hallottam, hogy a a szárazbabot nem kell órákon át főzni, lehet máshogy is. És kipróbáltam, működik! A bab, legalább 2 éves volt, de lehet 3, még abból az időből, mikor vásároltunk biozöldséget. A babot beáztattam estétől reggelig. Reggel fővő vízbe tettem és pár perc múlva  mikor elkezdett főni leöntöttem a levét. Újra forró (teafőzőben felforralt) vizet öntöttem rá. Megsóztam, tettem hozzám egy kis köménymagot, tárkonyágacskát, babérlevelet. 5 percet hagytam főni. Azután levettem a tűzről és becsomagoltam melegentartó takarókba, mint a befőtteket. 8 óra múlva elővettem és láss csodát, nagyon jó illata volt, a szemek mind megpuhulva, olyan finom volt, hogy a gyerekek egy része úgy azonmód frissiben kért belőle. A levét leöntöttem, mikor kihűlt zacskókba csomagoltam, vega pasztákhoz, zöldségleveseket feldobni jó lesz majd. Nagyon örülök, hogy így kevesebb időt rászánva is megfőzhető s az ember lánya mehet dolgára. Ez csak a szárazbabra érvényes, nem a szójára és csicseriborsóra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?