szerda, április 08, 2020

Szünet!

Végre! Úgy vártuk már a lazítás lehetőségét!
Úgy érzem, az elmúlt hetek fárasztóak voltak, annak ellenére, hogy elmaradtak a gyerekek zeneórái. A gyerekek is sokat tanultak, elfáradtak. De most már pihenünk. Élvezzük a napsütést.


Örülök a kertnek, a virágoknak. Még annak is örülök,  hogy egyesek és kettesek és hármasok annyit rugják a labdát, hogy ha sokáig így folytatják, nem lesz fű ami ezt túlélje ezen a kis talpalatnyi ház körüli földön. Jó, hogy van ki és hol rugja a labdát.

Megtapasztaltam a kamra áldását. El tudtunk itt éldegélni több, mint néhány napig...  Milyen jó, hogy még van ez-az eltéve télire, így mégse kell mindenért boltba menni. Az elmúlt években úgy tűnt kár bajlódni az eltevéssel, de most nagyon jól jött, hogy ott sorakoztak a tele üvegek a polcon.
Sikerült kovászt is készíteni, így volt zsemlénk, pizzánk, kalácsunk, kenyerünk. Ma már volt a boltban élesztő, vettem is, mert sajnos van köztünk olyan, aki nem szereti a finom kovászos kenyeret. Annak majd készítek élesztővel. Milyen jó dolgunk van!
A maszk viselése itt még nem kötelező, de kipróbáltam. Nem kényelmes. Nem lehet könnyű minden nap órákon át viselni.

A kert áldásának is örülünk. Ma ettünk először sóskalevest. A fűszernövények is éledeznek. A rozmaring virágzik. A spagettiszószt kerti fűszerekkel készítettem. Oregánót csak frisset tudtam használni, mert tavaly nem figyeltem arra, hogy szárítsak, pedig abból sokat használok. (A szárított oregano erős antioxidáns.) Szárított oregánót viszont nem találtam a boltban. Azt hiszem jobban fogok figyelni arra, hogy elég fűszernövényt szárítsak a nyáron.

A komposztládánk teljesen szétesett. Nem gondoztam az elmúlt évben. De most, ha már így itthon vagyunk és nem lehet csak úgy elszaladni egy kis virágföldért, hát rendbeszedtük. Lett jó 3 vödör föld az aljából és pár cserépnyi is. Kicsit feljavítottam a kert egyik részét, ahová bármilyen növényt teszek, nagyon gyatrán nő és alig terem. Új kedvvel hordom ki a komposztálható hulladékot, remélve, hogy még több jó földet fog "teremni".

Idén nem palántáztam, remélem a piacon kapok majd paradicsom és paprika palántát. A többi csak kedvtelés: fűszerek, petrezselyem, zöldhagyma ez-az, épp csak mutatóba. De valahogy mintha a földből kivett és tíz perc múlva a vacsorához fogyasztott zöldhagyma finomabb, mint amit a piacon szokatm venni. Valahogy úgy van ez, mint az eperrel...

Öröm és napfény legyen kint, hála és mosoly bent!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?