szombat, április 11, 2020

Olvasni jó!

Az elmúlt negyedévben kevesebbet olvastam, mint szoktam vagy inkább kevesebb könyvnek értem a végére. Sok megkezdtett könyv vár elolvasásra és még több, hogy belekezdjek.

Székely Júlia: Elindultam szép hazámból - Bartók Béla élete
A gyerekek zongoratanárnőjének köszönhetem, hogy ezt a nagyon szépen, sok szeretettel, tisztelettel megírt életrajzot elolvastam. Míg a gyerekekre vártam, zongoraszó mellett olvastam, aztán a lányom megtalálta a mek.oszk.hu oldalon, így már nem kellett megvárjam a következő órát, hogy tovább olvashassam, hogyan is alakult Bartók Béla élete. Bár a Bánságban élek mégis nagyon keveset tudtam Bartók Béláról és nem is érdekelt. Kamaszként biztos, hogy nem örültem volna, ha az életrajzát meg kell tanulnom. De most felnőttként nagy örömmel olvastam a könyvet, csak mert épp érdekelt. Bartókot is hallgattam mellé. Legalább az egyik gyerekünkről tudom, hogy elolvasta és nagyon érdekesnek találta. Persze ez nem jelenti azt, hogy mindenkinek érdekes lesz, de lehet egy próbát megér. Mint a rendkívüli embereket, akik koruk előtt járnak, Bartókot is sokan nem értették, értékelték. Nem írja akönyv, de szerintem zseni volt. Olvassátok el!


Tavaly év vége felé fedeztem fel egy podcastet, lapozz a 99-re! Érdekesnek találtam, néha vasalás, főzés közben hallgatom. Könyvekről, írókról, kiadókról, olvasásról szól. Azóta kicsit bővült az "elovásnám" című listám. :)


Kölcsönkapta elolvasásra az egyik gyerek az Anett Huizing: Hogyan írtam véletlenül egy könyvet c. könyvet. Érdekes ahogy egy történet segítségével fejezetről fejeztre bemutatja melyek azok a fontos szempontok, amelyek olvasmányossá, letehetetlenné tesznek egy könyvet. Bárki írhat egy könyvet, akár véletlenül is. Bármi lehet érdekes, ha érdekesen van megírva, de hogy hogyan lehetséges ez? Olvassátok el a könyvet, olvassatok sokat és írjatok, írjatok, írjatok. (Gyerekkönyv, nem csak gyerekeknek.)


A Harmat kiadó jelentette meg Pat Alexander: Gyermekbibliáját. Több gyermekbibliánk van, de nekem ez a kedvencem. Most a 8 évesemnek olvastam fel újra és remélem nem utoljára. Szeretem, mert nem a rajzok benne a lényeg, a szöveg nincs lebutítva se elbonyolítva. Úgy tapasztaltam, hogy a Biblia szövegét ott a hol történetek vannak a gyerekek is megértik. Ez gyermekbiblia nem épp a totyogóknak való, a kiadó 9 évtől ajálja. Szerintem ha egy gyereknek sokat olvasnak, akkor 6 éves kortól vagy korábban is érdekes lesz. Örülök, hogy nem csak polcunkon, de gyakran a kezünkben és az éjjeliszekrényünkön van ez a könyv. Nem lehet túl korán és túl sokat olvasni Isten üzenetét, amit számunkra írt. Olvastad már?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?