péntek, december 28, 2018

Süssünk? Főzzünk?

Nagyon egyszerű és mégis szép karácsonyunk volt. Anélkül, hogy belefáradtam volna az ünnepbe. Volt időnk megállni, pihenni, egymással lenni is, nem csak szokás szerint végigrohanni az ünnepnapokon. Egyszerű ételeket ettünk, elmaradt az ünnepi degeszre evés okozta fáradtság, mindenki jóllakott, de senki nem terhelte meg a gyomrát, epéjét se kajával se a túlhajszoltsággal. Szóval szép volt. 

A blog írását folytatom, ahol abbahagytam.

Az utolsó bejegyzés után eszembe jutott, hogy van még pár receptes könyv, ami elő-előveszek.
Tetszenek Lénárt Gitta könyvei.  Egyik lányom többet lapozgatja őket, mint én, a szép képek miatt. De én is veszek belőle ötleteket. Például a mandulasajtot az ő leírása alapján készítem. Eleinte egy süti tésztájába kevertem a mandulatej készítése után maradt mandula masszát. De most már van, hogy mandulasajtot készítek. Sok szép kép és nyers ételrecept van a könyvekben.


Aztán érdekesek még Ligia Pop könyvei is. Ezek románul elérhetőek, bár a neten vannak angol videói is. Évekkel ezelőtt ismerkedtem meg ezekkel a könyvekkel, s néhány receptet ki is próbáltam. De a családom szereti a főtt kaját, így szinte nap rendszerességgel főzök, s már nincs időm és energiám magamnak külön készíteni kaját. Ennek ellenére néha előveszem ezeket a  könyveket, rákeresek egy-egy már kipróbált receptre vagy csak pihentetőként, lapozgatom, ötleteket gyűjtök.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?