szerda, november 09, 2022

Könyvet kaptam ajándékba

Tegnap könyvet kaptam ajándékba.  Először arra gondoltam, hogy gyerekkönyv. (Nagyon szeretem a szép gyerekkönyveket.) Miután elolvastam, inkább családi könyvnek nevezném. Van ilyen kategória? Ahogy az ajánlóban írja, jó lenne, ha minden család könyvespolcán ott lenne. Jó lenne felolvasni gyerekeinknek, vagy ha nagyok, elolvashatják maguknak és jó lenne beszélgetni a témáról. Őszintén.

Ez a könyv - Budai Pálma: "A sárga Hold" -  nagyon szép történet szeretetről, befogadásról, gondoskodásról. Segít tudatosítani, hogy a szerető család, az otthon nem minden gyereknek természetes. Vannak árva, elhagyott gyerekek. Nem emlékszem, hogy tettem volna valamit azért, hogy szerető családba szülessek. Ahogy azok, akiknek nincs ebben részük, nem hibáztathatók ezért. Forduljunk feléjük szeretettel.

Hiánypótló ez a könyv. Olyan témát hoz elénk, amiről talán nem jut eszünkbe beszélni gyermekeinkkel, vagy nem tudjuk hogyan tegyünk. Pedig lehet, hogy óvodai, iskolai környezetükben találkoznak hasonló esettel. Esetleg ismerőseink között van olyan család, aki örökbefogadott egy vagy több gyereket. Jó, ha szóba kerül ez a téma is a családban. Ehhez hasonló volt számunkra Bartos Erika: Őrangyal című kötete, ami a sérült gyerekek másságát segít elfogadni, megérteni. Gyerekeinket elsősorban mi, szülők neveljük, tőlünk tanulhatják meg leginkább az elfogádást, szeretet mások iránt.

Nagy tisztelettel tekintek azokra a házaspárokra, akik az örökbefogadás mellett döntenek. Vannak, akiknek nem születhet saját gyerekük. Vannak, akik úgy érzik, túláradó szeretetükben van hely még másnak is. Nem mindenkinek kell ezt az utat járnia. Ismerőseim között vannak, akik örökbefogadó szülők, kis és felnőtt gyerekekkel. Szép példa az életük, hálás vagyok értük. A szép nem azt jelenti, hogy könnyű. Saját gyerekeinket se a "könnyű" miatt szeretjük és neveljük. De a szeretet soha nem jár egymagában, öröm és áldás jár a nyomában.

arvamisszio.hu

https://www.arvamisszio.hu/rolunk/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?