hétfő, január 27, 2020

Olvasni jó!

A tavalyi év második felének kedvenc olvasmányairól.

A nyári vakációnak köszönhetően valamivel több könyvet sikerült elolvasnom az elmúlt év második felében, átlagosan havi öt és felet. Az elmúlt évekhez viszonyítva ez se nem túl sok se nem túl kevés. Én kevésnek találom, de ezeknek is örülök, hisz sokszor nehéz időt és erőt találni az olvasáshoz.

Mivel az első félév olvasmányai közül hatot említettem meg a nyáron, megpróbálok most a tavalyi év második felének számomra hat legjobb, legérdekesebb vagy egyszerűen csak emlékezetes olvasmányomról írni pár sort.

Edit Eva Eger: A döntés
Számomra az elmúlt év egyik legjobb könyve. Ritkán olvasok el újra könyvet, de ezt szeretném újra elolvasni. Szomorú és mégis reményt adó könyv. Megint a második világháború, a zsidók, Auschwitz, Mengele, éhezés, szenvedés, túlélni, tovább menni, újra élni.
Hogyan lehet túlélni a traumát? "A bosszú kielégít, de valódi szabadságot nem ad"- mondja a szerző. Édesanyja egy mondata nagyon fontos volt számára:"Nem tudjuk, hová tartunk, nem tudjuk, mi fog történni, de senki sem veheti el tőled azt, amit a fejedbe raksz." Nem tudjuk megváltoztatni a fájó múltat, de eldönthetjük, hogyan élünk most. Felelősséget kell vállalnunk magunkért, döntéseinkért, megbocsájtani másoknak és magunknak.
Számomra rendkívüli olvasmány volt.
Később találtam rá két érdekes videóra a szerzővel:
Edith Eva Eger mesél A döntés című kötetről
On the spot - Az ellenség gyermekei: Edith Eva Eger

Markus Zusak: A könyvtolvaj
Annyira furcsa volt ez a könyv! A címe fogott meg. De az első oldalakat olvasva szinte letettem. Számomra annyira bizarr, szinte taszító volt a nézőpont! Ezért is lett felejthetetlen. Ez is második világháború, németek, zsidók, gyerekek, felnőttek, családok, gyűlölet, szeretet, lopás, élet és halál. De végül örülök, hogy elolvastam. És ajánlom, csak nem gyerekeknek.

Anna Erelle: A dzsihád jegyese
Izgalmas, érdekes és valós történet. És kissé ijesztő is, hisz a szerző álnév alatt publikált és rendőri felügyelet mellett élt a történtek után. Micsoda világban élünk!

Michael Ward: A Narnia-kód
Nagyon kiváncsi voltam erre a könyvre. Már többször olvastam és felolvastam a Narnia krónikáit és szívesen felolvasnám újra legkisebbemnek, aki bár tud olvasni, szereti, ha felolvasunk neki. Ezért nagyon érdekes volt számomra a könyv. Segített jobban, mélyebben megérteni a Narnia krónikáit. Eddig is úgy gondoltam, hogy ez több, mint mese, ami véletlenül alakult ilyenre. A Narnia-kód után azt mondom, hogy zseniális munka. Minden Narnia kedvelőnek ajánlom.

Adam Kay: Ez fájni fog
Morbid humor. El kellett olvasnom! Már csak azért is, mert magam is dolgoztam kórházban, hallottam, láttam, átéltem érdekes dolgokat. Mi is van a kulisszák mögött? Jól esett olvasni. Néha nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek. Szóval sehol nem arany az élet. Az egészségügy pedig nem bővölködik erőforrásokban. S nem csak a betegek, de az orvosok, ápolók is emberek.


Cris Crowley &Henry S. Lodge M.D. - Minden évvel fiatalabb - Edzőkönyv
S az alcíme: Légy edzett és szexi 50 fölött is. Én még 50 alatt vagyok, de hát időben készülni kell az ötven fölöttre is. Erre a könyvre is nagyon kiváncsi voltam. Ez tényleg egy edzőkönyv. S miért vásárolok ilyen könyvet mikor tele az internet jobbnál jobb videókkal? Biztos mert régimódi vagyok s úgy gondolom, nincs jobb, mint kiváncsi érdeklődéssel lapozgatni egy könyvet, mindenféle tornagyakorlatok leirását olvasni, majd a könyvvel a kezemben vagy magam előtt ki is próbálni a gyakorlatokat, majd elégtétellel érezni, hogy vannak olyan izmaim, amelyek létézéséről eddig nem is tudtam. Megérte elolvasni! Csak ne felejtsem el rendszeresen gyakorolni a tanultakat! A téma kifejtése talán megér egy különálló posztot. Addig is vigyázzatok magatokra, olvassatok és mozogjatok sokat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?