szombat, augusztus 03, 2019

Olvasni jó!

Egy éve fedeztem fel a modern társasjátékokat. Sok szép emléket gyűjtöttem, sok játékot kipróbálhattam. (Remélem még írok erről a témáról.) De a játékhoz idő kell. Ha csak tehettem olvastam eddig, akár pár percre, akár hosszabb időre szakadhattam el a napi teendőimtől, alig vártam, hogy olvashassak. Most keresem a lehetőséget, hogy társasozzak is, ha van kivel, mert előfordul, hogy körülöttem mindenkinek "dolga" van (olvas, tanul, babázik stb.).

Van egy füzetem, ahová felírom magamnak, milyen könyveket olvastam. Év elején azt terveztem, hogy negyedévenként írok a valamiért "nagyon tetszett" 2-3 könyvről. Már a félév is rég elmúlt ezért megemlítek itt pár könyvet abból a huszon... könyvből, amit az év első felében olvastam.

Még mindig kiváltságos helyzetben vagyok, mert még mindig van aki kéri, hogy olvassak neki. Jobbnál jobb könyvek kerülnek így felolvasásra újra meg újra. Így sok-sok év után sikerült nekem is kiolvasnom, felolvasnom Heidi Ulrich három könyvét, amit a legkisebben kívül már mind elolvastak.
A három könyv címe:
"A cowboykalapos fiú"
"Öreg Jim titka"
"Nyomok az ezüstös nyírfák völgyében"

A három könyvben a cowboykalapos fiú történetét követhetjük, akinek sok izgalmas kalandban van része. Becsületről, hitről, hűségről, szeretetről, Isten gondviseléséről szólnak a könyvek a sok izgalmas történeten keresztül. Örülök, hogy nem maradtam le e pihentető olvasmányokról. Azt hiszem ha befejezzük (nem tudom hanyadjára) a Micimackó felolvasását, akkor újra sorra kerülnek ezek a könyvek.

Irving Stone: "A napsugár fia".  Idei első olvasmányom volt ez a könyv Vincent van Gogh életéről. Húú! Érdekes és szomorú. Nem tudtam, hogy evangélistaként is dolgozott. S micsoda élete volt a bányászfaluban! Nehéz, meg nem értett, sok szenvedéssel, nélkülözéssel, küzdelemmel teleszőtt művészélet. Nagyon örülök, hogy kezembe került a könyv. Kicsit több jut így eszembe, mint egy-egy ismert festménye, ha a nevét olvasom, hallom.


Egy másik könyv: Ayse Seherezádé lánya A szüleim ítéltek halára. Ez is egy szomorú történet, egy Németországban élő kurd jezid lányról akinek a szokások szerint hozzá kell mennie unokatestvéréhez. De ő elszökik otthonról, a bántalmazások, hagyományok elől. Ezért szembe kell néznie a fenyegetésekkel, elrablással ... A rettegés, a múlt árnyéka hozzátartoznak új életéhez. Vajon mennyi hasonló eset van? És mi van azokkal akiknek nem sikerült megszökni, akiket megtaláltak? Elgondolkoztató történet.

 Ram Oven: "Gertruda esküje" - azért vettem meg, mert épp 70%-os  leárazással láttam a booklineon és érdekes volt számomra az ajánló. Ram Ovenról azt olvastam, hogy népszerű izráeli író. A könyv témája közel jár az Exodushoz. Gertruda egy katolikus nő aki a második világháború idején megment egy zsidó fiút, mert megesküdött a fiú anyjának. És újra a háború borzalmai, a fajgyűlölet, igazságtalanság, bujdosás, szenvedés és szeretet, kitartás, hűség. Érdemes volt elolvasni.

Szenkevics Jurij: "Papiruszhajóval az Atlanti óceánon át" Csak most felnőtt fejjel fedeztem fel a világjárók sorozatot. Fiatal koromban olyan kevés magyar könyv került a kezembe, az iskolai könyvtár nem volt valami gazdag és bár akkor úgy éreztem a suli és tanulnivalók mellett sokat olvasok, most visszanézve ezt már nem így gondolom. Ezért örömmel olvastam arról, hogy a Khon-Tiki expedíció vezetője újabb kalandba vágott bele és újra sikerrel járt. (A Khon-Tikiről írt könyvet tavaly olvastam.) Mint az ókorban sikerül társaival papiruszhajóval áthajózni az Atlanti óceánt. Erről a hajóútról szól a könyv. Érdekes, hihetetlen és mégis lehetséges. Öröm volt olvasni.

Végül megemlítem az egyetlen román nyelvű olvasmányomat. Dr. Robynne Chutkan: "Trăiește murdar, hrănește-te curat! Microbiomul: soluția vindecării din interior" Angol eredeti címe: The Microbiome Solution. A Radical New Way to Heal Your Body from the Inside Out. Nagyon érdekes volt. Nem volt teljesen új amit olvastam, mert már itt-ott olvastam, hallottam az egészséges bélflóra fontosságáról. Ebben a könyvben bőven olvashattam arról, hogy környezetünk, táplálkozásunk hogyan befolyásolja a bélflóra alakulását és ezáltal az egészségünket és hogyan tápláljuk a beleinkben lakó jó baktériumokat. Ír az antibiotikumok káros mellékhatásairól, ezért csak indokolt estben kell őket használni és ilyenkor hogyan segítsünk a bélflóránknak helyreállni nem csak probiotikumok szedésével hanem még néhány egyéb módon is, pl. hogy azzal, hogy nem fogyasztunk cukrot. Allergiák, fáradság, depresszió, bőrbetegségek, elhízás és egyéb betegségek kapcsolatban állnak a bélflóránk állapotával. Minden betegség a bélben kezdődik. Mit együnk? A túlzott tisztaságról és tisztálkodásról. Miért jó, ha gyerekeink háziállatok mellett nőnek fel és még sok érdekes dolog. Nem mindegy milyen vegyszereket használunk és főleg mit kenünk a bőrünkre, lehetőleg csak olyan alapanyagokből készült kencéket, amiket akár meg is ehetünk. Említi a gluténérzékenységet és még sok mindent, amit nem tudok itt felsorolni. Ez is egy olyan könyv, amit nem csak egyszer elolvasok és kész, hanem jó, ha elérhető helyen van, néha még belelapozni.

Ez volt pár könyv az elmúlt félévből amiről szívesen írtam. Még van néhány könyv, amit szívesen megemlítenék, de túl hosszú lenne ez a poszt. Ki erre jársz ha kedved van,  kommentben írd meg a könyvcímet, amire szívesen gondolsz, amit valamiért jó volt olvasni. Köszönöm. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?