csütörtök, augusztus 16, 2012

Nem is olyan könnyű

blogot írni.... Még jó, hogy nincs olyan kütyű, ami megérti a gondolatainkat és leírja (vagy talán van?). Akkor már lenne itt pár bejegyzés :)

Nagyon örülök, hogy végre már nincs olyan nagy meleg és élhetőbb az élet itt a betonfalak között.

Közben eltelt egy nap, nem sikerült tegnap befejezni a bejegyzést. Talán ma.

Mozgalmas az életünk akkor is, ha semmi különöset nem csinálunk.

Megvolt Dórával az első nem itthon alvós éjszakánk, jól viselte magát. Mostanában nem nőtt jól, már ahogy elvárják tőle a könyvek és statisztikák. Aggódtam is. De maradtunk a kizárólagos szoptatásnál én pedig visszafogtam magam, igyekeztem éjfél előtt lefeküdni, enni, jobban figyelni Dóra jelzéseire és gyakrabban mellre tenni. Az elmúlt pár nap újra a rendesen nőtt. Sokat változik, jól bírja hason, minden érdekli, mosolyog, kalimpál kezével-lábával. Már kezd a babakocsiban is jobban megülni vagyis még feküdni, de nézelődik. Nagyon szerettem hordozókendőzni Csengével és Balázzsal, de most valahogy elmaradt, csak ritkán vettem elő, a nagy meleg miatt nem kívántam, hogy rajtam legyen a baba. De ha hűvösödik valószínű gyakrabban fogom használni.

Most épp valami hányós, hasmenős vírus jár erre felénk, egyelőre csak egy beteg van a házban.

Szoptatás közben olvastam elég sokat, vagyis többet, mint amikor nem szoptattam. Esőisten síratja Mexikót, Anne Frank naplója, Inkák öröksége és nem is tudom így hirtelen mivel pihentetettem az agyam, mert sokszor úgy éreztem komoly olvasmányra nincs türelmem. Történelmet is olvastam mostanában,  nem mert kell, mint az iskolában, hanem mert érdekel, s így élvezetes is, főként, hogy felelni sem kell belőle :). Közben legalább gondolatban készülök az őszre. Mozgalmas szeptembernek nézünk elébe, mi is megyünk és hozzánk is jönnek.

Most pedig én megyek pihenni, hogy ezzel is segítsek Dórának megfelni a statisztikai elvárásnak: négy hónapos korra megduplázni a születési súlyt, ami a mi esetünkben 3900g volt. (Miért is emésztem magam ilyen semmiségeken, hisz eddig egyik gyerekem sem halt éhen?!)

2 megjegyzés:

  1. Ez a suly duplázós dolog is szerintem nem állja meg a helyét, nem minden baba egyforma, és nem lehetnek ilyen elvárásaink feléjük, hogy egy majdnem 4 kilós baba 6 hónapos korára 8 kiló legyen????És akkor egy másfél kilos félévesen csak 3 kiló legyen? Peti nagyjából sikerült tartsa az elvárásokat, és 1 éves korára triplázott is, így 11 kiló volt, mindent ugyanúgy csináltam Beninél, és igaz hg 5 hónapos korára megduplázta magát, de éves korára csak 8 és fél kiló lett, amúgy 3300 al született. A doktor nő azt mondta, hogy egészséges, jól fejlődik, ő ilyen, sosem bíztaott, hogy adjak pótlást, mindig bátorított, hogy el kell tudjuk fogadni a baba növekedési ritmusát, és ha az nem a statisztikáknak megfelelő akkor ez van, más minden rendben van, mozgása mindig meghaladta a korát, mivel kis csinos, jól bírja magát, és kész! Amúgy én úgy hallottam, hogy a kis Dóra hatalmas baba, úgyhg nagy gond nem lehet, ha az ősszel valamilyenkor elmegyünk Emiékhez, remélem összefutunk veletek is egy kis találkára! Puszilunk benneteket, és a gyerekeket is!

    VálaszTörlés
  2. A súlyduplázást 4 hónapos korra várják. Valahogy úgy: aki négy kg volt születáskor legyen 8 négy hónaposan.
    Itt felénk, csodálkoznak, ha a kizárólag szoptatott baba jól nő vagy épp túlteljesít.

    Jó dokid van. Szerintem is nem nőhet minden baba mindig könyv szerint. Bár volt nálunk olyan, hogy a baba nem evett eleget, nem nőtt jól, s vérmintából kiderült, vas hiánya van. Kezelés után rendbejött, újra evett és nőtt jól.

    Hála Istennek, Dóra elég nagy, bár érezhetően csökkent a növekedési ritmusa. Van mit cipelni rajta, de nem baj, le fog ez menni.

    Örülnék egy találkozásnak, mert már rég nem találkoztunk. Várunk!

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?