csütörtök, június 07, 2012

OUG 111/2010

vagy "Îndemnizaţie de inserţie"

Nem tudtunk róla, de épp időben, szülés előtt pár nappal hallottam arról, hogy lehet kérni valami támogatást abban az esetben ha egyik szülő sem vesz gyereknevelési szabadságot.

Nálunk én nem vagyok jogosult gyereknevelésire, mert a legutolsó gyereknevelési szabadság lejártával felbontottam a munkaszerződésem, férjem pedig nem akar gyereknevelési szabadságot venni.
Persze a városházán nem szóltak erről, hivatalosan sehol nem ajánlották, de mivel férjem kérdezte, hát mondták, hogy lehet ezt kérvényezni. (Az összeg nem megvetendő, egyelőre 2 évig havnta jár.)

Csak azért írtam erről, mert sokan nem tudnak róla, főleg olyan családokban, ahol az egyik fél nem dolgozik és e miatt nem jogosult gyereknevelésire, a másik félnek meg dolgozni kell a megélhetésért, ezért nem vesz gyereknevelési szabadságot. Ilyen helyzetben is lehet kérni az "îndemnizaţie de inserţie"-t. Rá lehet keresni a neten is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?