szombat, május 14, 2011

Betegség ...

és gyógyulás (Apostol Imre). Ez a címe annak a kis füzetnek amit valaki ajánlott elolvasásra. Az Arany Mécstartó kiadónál jelent meg, prédikációk vannak benne lejegyezve a témában.
Nagyjából egyet értek. Itt-ott érint olyan témát is, ami nem egész világos, mint mi a különbség az örökkévaló evangélium, a Krisztus evangéliuma, a királyság evangéliuma és a ...  már nem is tudom. De nem ez a lényeg. És még egy: az elragadtatás témája csak úgy meg van említve, hogy mikor is lesz (erről is van legalább vagy három elmélet). Ezektől eltekintve jól körül van járva a téma, amiről sokan sokféleképen vélekednek.
Jó olvasni, gondolkozni betegségről, gyógyulásról olyankor, amikor nem érezzük, hogy a sír szélén állunk, vagy elviselhetetlen a fájdalom, vagy kétségbeesésbe kerget a bizonytalanság.
Valahol hallottam vagy olvastam, hogy a nagy döntésekre, a nehézségekre akkor kell felkészülni, amikor jól megy dolgunk, akkor van ideje elménk edzésének, hogy megállhassunk szilárdan és el ne sodródjunk, a nehézségek súlya alatt.
Nagyon szép az, amikor valaki méltósággal viseli a betegséget, nehézséget. Isten erőt ad sokaknak a betegség hordozására. Én mégis azt szeretem jobban, amikor gyógyulást ad, ha nem kell évekig gyógyszereződni stb.
De átok alatt van a föld... Reményt kaptunk egy olyan országra, ahol már nem lesz semmi betegség.

Az elmúlt hónapokban imádkoztunk mi is itthon J. gyógyulásáért. És imádkoztunk. Közben sok kérdést feltettem magamban. Gyerek volt, aki kimondta hangosan: imádkoztunk, miért nem gyógyul meg? ...
Ha nincs betegség (vagy nehézség) hogyan láthanák, élhetnék meg a szülőkkel együtt a gyerekek a könyörgést, a kitartással való kérést, a hitet, Isten iránti bizalmat, vívódást, Istenre hagyatkozást, gyógyulást vagy nem...? Én szeretném elkerülni a nehézségéket, de nélkülük csak elméleti hitet taníthatnék a gyermekeknek. Nem mintha a nehézséketől mekkora hitem lenne, de a gyerkek ilyenkor látják meg mennyit ér a szülők hite, illetve mit tesz a szülő a nehézségekben, nehézségekkel. És ennek nagyobb súlya van sok elméleti tanításnál (ez nem mindig tölt el örömmel). Részemről azt hiszem megelégednék az rendszerezett elmélet megosztásával.
Szeretem kérdezni a nagymamámat, hogy ők mit tettek akkor amikor ..., mert látom őt most imádkozni és hinni. Nagyon sokat jelentenek nekem egyszerű szavai, mert tudom, hogy sok nehézségen ment át.

Hát akkor övezzük fel elménk derekiat és legyünk jó reménységgel.
Isten az ő Fiát szenvedések által tette tökéletessé- írja a Bibliában,  és Aki az Ő tulajdon Fiát nem kímélte hanem mindnyájunkért odaadta, mimódon ne ajándékozna vele együtt mindent minékünk -írja a Római levélben. Kezében tartja életünket, gondot visel rólunk, megtart a nehzésgek között is.
A héten hallottam, hogy nincs olyan ígéret, hogy akik Istenhez tartoznak nem lesznek nehézségeik, de az igen, hogy sok baja van az igaznak, de valamennyiből kimenti az Úr. Mikor és hogyan ... nem tudom.
Csak szégyent ne valljak, amikor az én sorom következik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?