péntek, április 29, 2011

Szeged


Újra Szegeden jártunk, orvosnál.
Előtte még bementünk pár percre egy könyvesboltba.
Amikor kiszálltunk az autóból egy toronyból zene szólt, nagyon szép volt. Először azt hittem az egy templom. Most ahogy a neten keresek, úgy látom, az a polgármesteri hivatal épületének a teteje. De lehet, hogy nem. Hátha egyszer eljutok az épület elé, hogy közlebbről is megnézzem, így csak a tornyát láttam.
És újra láttam a mozdonyt a könyvesbolt közelében.

Míg kikeverték a gyógyszertárban a krémet, addig egy órát sétáltunk az Oskola utcán, megnéztük a Dómot.

 
Épp mise volt, amikor odaérkeztünk. 
Nagyon szép a Dóm belülről is. Örülök, hogy láttam. Mennyire más és más minden templom, a stílusuk, a hangulatuk!


Nekem nagyon tetszik a város központi része. Igaz, most röpke egy órát sétáltunk, inkább csak az Oskola utcán. Azt hiszem tudom is, miért tetszik annyira! Az épületek stílusa nagyon hasonlít az itteni Dóm téren levő épültekhez, és úgy általában az itteni régi épületekhez. Olvastam valamikor, sok itteni épületet ugyanaz az építész (vagy építészek?) tervezett régen, mint Szegeden és Bécsben. Hát ennek is utánna kell olvassak, keresek majd egy jó könyvet szülővárosomról.


És Szegeden ettem idén az első fagyit is. :)
Sok biciklist láttam, jó széles biciklisávokat, amiket használnak is.

Bármennyire is tetszik Szeged, tudom, ott sem színig tejfel az élet. A Dóm mellett láttuk, amint ételt osztottak a szegényeknek.
Szeretnék még eljutni egy jó városnézésre és újra tervbe van az állatkert is, a gyerekekkel.

2 megjegyzés:

  1. :) Hát most én is nosztalgiáztam egy kicsit! Az első valóban a városháza tornya. Mi régen az Oskola utcával párhuzamos utcában laktunk a nosztalgiavillamos (kocsmavillamos) mellett. Tényleg gyönyörű Szeged, én is nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  2. :)
    Tényleg szép város.
    A mi városunk is szép, legalábbis a központi részben található sok régi épület, a sok park. Csak sok a por, a zaj, nagy a forgalom.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?