hétfő, március 29, 2010

... hát akkor feljegyzem itt

magamnak amit mostanában olvastam.

Először: Tvrtko Vujity románul megjelent könyvét, Călătorii în infern, de nem tudom melyik magyar könyvének felel meg, azt hiszem pontosan egyiknek sem, hanem legalább kettőből van itt összeválogatva 7 történet. Ez a második Tvrtko könyv, amit elolvastam. Nem igazán mondanám azt, hogy jó könyv, de rendkívüli könyv, el kell olvasni. Olyan, amit nem hamar felejt el az ember. S nem csak ennyi. De rájövünk, hogy sokkal rosszabb körülményk között is élnek pl. Észak Koreában, vagy a világ legnagyobb lepratelepén, vagy a pakisztáni szemétvárosban. A szerző saját élményeit írja le.

Egy könyv egy oktatási alternatíváról. Kiolvastam  Christopher J. Klicka: Otthonoktatás egy helyes döntés (Presbiteriánus Kiadó, 2008). Érdekes volt, bár a sok netes olvasmány és a konferencia után nem annyira új. Azt mondják ez az egyetlen magyar nyelvű könyv a témában. Nemrég megjelent román nyelven is. Mivel érdekel a téma el akartam olvasni. Van benne elmélet, gyakorlat, statisztikai adatok, persze mind az Államokból. De azért nem csak ott létezik otthonoktás, a wikipédia említ még más országokat is. 

A könyvtárból kölcsönöztem ki Csengének és felolvastam Móra Ferenc: Sétálni megy Panka... (Móra, 1979)

Tetszett, a legtöbb verset élveztük. Örülök, hogy rábukkantam a megyei gyermekkönyvtárban, így ezt már nem óhajtom megvenni, hisz bármikor kivehetjük, ha kedvet kapunk az olvasásához.

Örülök, hogy ha nem is sok és főleg nem újak, de a régen kiadott könyvekből van néhány jó könyv a megyei gyermekkönyvtárban.

És egy másik nagy kedvenc, szintén a gyermekkönyvtárból: Lázár Ervin: A nagyravágyó feketerigó (Móra, 1969) Nagyon szép a történektés a rajzok is. Itt találtam leírva a történetet: szepi.hu. És megnézhető változata a mesetv-n. Bár a könyvet lapozva olvasni és elképzelni -nem tehető egyik előző változathoz sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?