kedd, március 30, 2010

A napokban megnéztem

az Amazing Grace c. filmet. Már régóta megvan, de valahogy nem volt kedvem hozzá. De most úgy néz ki, a megfelelő időben a megfelelő filmet néztem, mert nagyon tetszett. Utánna előkerestem a William Wilberforceról írt könyvet, amit valamikor régen elolvastam és most újraolvastam olyan altatós, szoptatós olvasmányként. Nagyon tetszett. Újra gondolkozom azon, mit jelentett a keresztyénség Európának... s hogy most mintha úgy érzem, szinte nyomás nehezedik ránk, hogy a keresztyénségtől függetlenítsük magunkat, történelmünket, jövőnket. Pedig az igazán nagy, értékes dolgok döntések mögött nem kis szerepet játszik a világnézet, a hit. És bár sose volt a történelem óra a kedvencem, jó körültenkinteni a világtörténelemben, sok tanulnivaló van. És jó lenne számbavenni a Wilberforcehoz hasonló embereket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?