péntek, október 16, 2009

Nyalóka

Ma az üzletben míg a kasszánál álltam Csenge észrevette a nyalókát -pedig én nem láttam, csak hallottam, hogy Csenge nyalókát kér, s az úton is kérdezte miért nem vettem...

Gondoltam, hogy talán égetett cukorból lehetne készíteni. Meg is kérdeztem anyut, nem tud nyalókát készíteni? Mondta, hogy régen készítettek égetett cukorból, diósat. Kértem készítsen a lányoknak, de dió nélkül, mert nem kedvelik a diós sütiket sem.
Egy lábosban kevés cukrot egyenletesen megbarníott anyu, aztán egy olajozott (hogy ne ragadjon) deszkára öntötte, késsel 'összeszedte', henger formát adott neki, aztán késsel felvágta, úgy forrón meg lehet formázni, de nagyon hamar keményedik, más nem lévén, fogpiszkálót nyomtunk bele, kis nyalókák lettek, de ez bőven elég egyszerre. Jobb, mint az üzleti, mert nincs benne szinezék, ízesítők stb. Aztán Anita mutatta, hogy egyik könyvükben írja, hogy lehet a cukorhoz frissen csavart narancslevet adni és úgy megolvasztani, akkor naracsízű nyalóka lesz. Nem tudom, nem próbáltam, de talán ez is sorra kerül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?