péntek, október 16, 2009

Kenyér

Nemrég jöttem rá, hogy a kenyérsütőgép a legjobb kenyeret 650-es lisztből süti. Sok féle liszttel próbálkoztam, mikor milyen szerencsével. Sokszor nagyon morzsálódott a kenyér felső része. De ha ebből a lisztből sütök, nagyon jó, nem esik szét szeleteléskor. Persze használok búzakorpát, barnalisztet és egyéb gabonaliszteket is, de az alap a 650-es liszt.


Aztán a héten kipróbáltam a Kláritól kapott krumpliskenyér receptet. Nagyon finom lett.
Leírom ide a receptet:
300 ml viz
2 evőkanál olaj
2 teáskanál só
2 teáskanál cukor
100 g főtt krumpli
600 g liszt
fél csomag élesztő
Nekem jobban jött ki, ha egy egész csomag  7 g -os szárított élesztőt tettem bele, és csak fehérlisztet, a korpás, barnalisztes változat nem nőtt meg olyan jól.

1 megjegyzés:

  1. hat igen, a 650es liszt tenyleg jobb, es a krumpliskenyernel a krumpli is az ami segit hogy ne morzsalodjon. Azt en sem szoktam keverni teljeskiorlesu liszttel. Orulok, hogy bevalt. :)

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?