szerda, augusztus 12, 2009

Homoktövis vagy "cătină"

(fotó: edenkert.hu)

A héten beszélgettem egy volt kolleganőmmel, akivel már pár éve nem találkoztam, de annak idején szerettem együtt dolgozni vele. Mikor még csak gyakorolni jártam a laborba, türelemmel mutatta mit hogyan kell csinálni és sose haragudott, ha valamit elhibáztam. Mióta elment tőlünk egy másik laborba néha találkozunk és jókat beszélgetünk.  Most többek között a gyerekek volt a fő téma. Elmondta, hogy pár éve augusztus végétől decemberig homoktövissel erősíti a gyerekek immunrendszerét. Kipréseli a gyümölcsöt (nem szabad fémeszközöket használni, ajánlott: üvegedény és fakanál), levét kétszer annyi mézzel összekeveri és hűtőben tárolja, napi 1 kiskanállal ajánlott fogyasztani. A bogyókat augusztus közepétől október végéig lehet vásárolni. Mondta, hogy ő tegnap már látott a piacon és vásárolt is. Erre én is a piac fele vettem utam. Vásároltam is 1 kgt. Felét megmostam. 


Aztán egy kis munka után ez lett belőle: Egy kis részét összetörtem fakanállal és mézzzel összekevertem. A többit gézbe tettem és összetörtem, kipaszíroztam a levét, amit aztán mézzel kevertem össze (nagy üveg). Savanyú-édes finomság lett. Ami a préselés után maradt jó lesz teának ha megszárad.

Közben persze szétnéztem a neten is. Meg lehet aszalni is télire. Lekvárt is készítenek belőle.

Mire jó? Léguti betegségekre, májbetegségekre, immunrendszererősítő, bőrbetegségre, meddőség ellen, serkentő és egyebek. Sok vitamint, ásványi anyagot, aminosavakat, valamilyen olajat tartalmaz, a magját is jó megenni.  

6 megjegyzés:

  1. Én is hallottam, hogy nagyon jó, itt csak feldolgozva por alakban iszonyú drágán lehet venni, mert valami sóher levédette vagy mi, és termeszteni is csak engedéllyel szabad. De talán kijutunk mi is arra felétek és bevásárolunk :)

    VálaszTörlés
  2. Na ne mondd! Nem szép.
    Amúgy itt sem olcsó, pl. az áfonya feleannyi. És lehet venni olajos kivonatot vagy készíteni házilag, az bőrbetegségekre nagyon jó, és nem nehéz elkészíteni, meg alkoholos kivonatot, tinktúrát-mondják itt felénk.
    Most kipróbáljuk, kiváncsi vagyok...
    Amúgy azt olvastam, du.2 üra után nem jó fogyasztani, stimuláló hatása van.

    VálaszTörlés
  3. Úgy szeretem, mikor ilyen mindenféléket csinálsz...:)

    VálaszTörlés
  4. Úgy gondoltam, ezt érdemes kipróbálni, ha másnak bevált. Hátha nem kell antibiotikumot szednünk a télen.

    VálaszTörlés
  5. Ha Áron betölti a 3-at én is szándékozok adni majd neki, addig nem.
    Egyébként két-három golyócskát egy-egy orcádra kenhetsz, meglásd milyen jót tesz az arcbőrnek :))

    VálaszTörlés
  6. Miért csak 3 éves kor után?
    Az arcomrakenést ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?