hétfő, május 11, 2009

Már régóta itt állt a kamrában

egy zacskó "arpacas" amit magyarul talán árpakásának mondanak. Tettem-vettem, nem igazán tudtam, mit készíthetnék belőle, hogy más is megegye. Hát ma megbontottam, főztem belőle egy keveset a maradék hús és káposztafőzelék mellé. S bár először nem lelkesedtek a lányok, de aztán mind a ketten jóízűen ettek belőle. Úgy főztem mint a rizset, de közben, mivel nehezen puhult felhívtam a nagymamámat és megkérdeztem, evett-e ilyet és hogy lehet ezt enni. Azt mondta, mint a rizset, régen, mikor nagy szegénység volt töltött káposztába is ezt tettek rizs helyett, lassú tűzön kell főzni, lassabban fő, mint a rizs, és nagyon egészséges, jó a beleknek. Aztán most olvastam a neten, hogy be lehet áztatni 2-3 órára főzés előtt. Mindenképp jól esett, hogy újra kipróbáltam valamit, és jó is lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?