csütörtök, augusztus 07, 2008

Változások

Nem tudom miért fűt-fát ígértek s földi paradicsomot ha majd mi is a sokakhoz és nagyokhoz tartozunk majd. S mi van helyette? Nem értek hozzá, de azt látom, hogy mari néni és gyula bácsi egyre ritkábban jön ki a paicra saját kerti áruval, ha egyáltalán kijön. Esetleg csak szombaton. Ugyanaz a nyolc árus árul a piacon, ugyanazt a az árut ugyanazért az árért. Alig ettem az idén finom paradicsomot, finom barackot, zamatos dinnyét... Nem is sorolom. Nyári savanyú almát csak egyszer láttam a piacon, pedig 4-5 évvel ezelőtt... Szóval nem is tudom... Csak úgy megjegyzem, hogy nem tetszik nekem ez a sok egyforma nem tudom honnét való árú, minedütt ugyanaz az ár, ugyanaz az íz. Hiányzik a saját kis kertjéből zöldséget, gyümölcsöt áruló paraszt néni, bácsi. Vannak-e még egyáltalán? Termelnek-e még? Talán nem is érdemes nekik... Mindez kinek jó? Nekem nem. S mire jó? Hogy egyre több legyen a szegény s beteg s egyre gazdagabb az akinek így is sok van már. Vagy nem tudom. Ehhez nem értek.

4 megjegyzés:

  1. Még az,hogy ugyanolyan áru ugyanannyiért,sehol semmi jó izű,de emellett még permetezett is !!Gyereknek nem való!A barack amit vettem a piacon,már egy hetes és kőkemény!Tegnap kaptam egy unokatestvértől házit és mára már löttyedt volt,mert nincs rajta tartósitó permet,mondta a rokon.De finomabb is!!

    VálaszTörlés
  2. Nekem is hiábyzott nagyon a finom barack ebben az évebn.

    VálaszTörlés
  3. Valamerre halad ez a világ és nekünk nem tetszik az irány, pedig valahol ez a normális, minden "jó" elromlik egyszer, minden gyermek felnő egyszer és jönnek a gondok, ez a változás - elváltozás (torzulás).

    VálaszTörlés
  4. az hogy a helyi piaci bacsi neninek megerje ahoz meg kell venni es a kinaban meg chileben termesztett felebe kerul meg ha nem jo is elerheto aron. A vasarlotol fugg hogy mi fog a piacra kerulni, hogy megmarad a helyi vagy sem. Ha megjelenik a piacon a bacsi neni es megkerdem tolle hogy itt lesz jovo heten is akkor tudja hogy nekem szamit, ha beszelek vele es elmondom hogy ertekelem az o mas izu sajat arujat akkor ki fog jonni...a baj hogy nem annak mondjuk akinek amit epp kellene. Nallunk is sok olcsobb ami nem helybeli de en akkor is a picrol vasarolok, mert jobb, meg ha nem is a legolcsobb legalabb sezonban egyunk permet mentest ha lehet.

    Nallunk is a piac tele van sok utoarussal, akik megveszik nagybanin es tovabb adjak, de ha tobbet jarsz megismered oket es ok is teged es igy tudom mit veszek, szerintem mindeg ami jo es amit szeretunk azt erdemes kifejezni annak akinek talan epp az a legfontosabb a helyi bacsinak neninek hogy tudja hogy egyeseknek( meg ha nem is a angytomegnek) de fontos a jo.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?