hétfő, augusztus 11, 2008

Mostanában

gondolkoztam azon, hogy milyen színek is illenek hozzám. Azt is észrevettem, hogy azok a ruhák, színek, amik Anitának olyan jól álltak, és most Csenge hordja őket, nem mind áll neki jól, és van ami Anitának nem állt nagyon jól, Csengének viszont nagyon jó. Hogy is van ez?
A rendelendő hordozókendő színének a kiválasztása idézte elő ezt a keresést.
Ezen az oldalon találtam valami érdekeset, az évszakelméletet, mely segít a bőrszín, szemszín és a hajszín alapján meghatározni, hogy mely színek állnak jól nekünk. Nekem nagyon tetszik ez az elmélet. Gondolkoztam sokat, hogy ősz vagy tél, végül arra jutottam, hogy inkább a tél színkarakterei állnak jól nekem. Tehát ezentúl nem szeretném csak úgy össze-vissza vásárolni a ruháimat, hanem figyelni a színekre. Majd meglátom, mi lesz az eredmény. Amúgy Csengét kivéve, mind tél 'vagyunk', Csenge nyár vagy tavasz, talán inkább nyár, de nem tudom biztosan, fogom figyelni, mi áll neki jól.

9 megjegyzés:

  1. A legegyszerubb megalapitani milyen szinek allnak jol valakinek az maga a haj es szem szine.
    Az alap szinek feher, fekete, piros,sarga,kek.

    A piros es s sarga meleg szinek, a masik harom hideg szin. Most a barna mint pl te a piros sarga es kek kevereke, vagyis ket meleg egy hideg szin, ennek megfeleloen neked a meleg szinek allnak jol(es anyu is barna haju barna szemu)es neki is a meleg szinek allnak jol. Ha valaki keke, zold szemu es szoke azok hideg emberek. En ezt tanultam a divat szakmaban maikor ezzel dolgoztam.

    Szoval neked ami jol all, minden ami piros, minden ami barna, es annak az osszes valtozata. Pl barna narancssarga kombinacioval, bordo, sotet piros, a barna archoz legkevesbe illik egy kek felso, vagy szurke, vagy fekete, ugyan ugy smink szempontjabol, a natur szinek a legjobbak, a szemedhez pl szemhelyre a barna szemueknek csak es kizarolag akkor hasznaljon kek szemhely sminket ha kekes van rajta.....

    A legnagyobb butasag amit emberek csinalnak hogy nem strategiailag oltoznek. En amikor vasarolok pl megveszek egy darabot, felso, also, vagy cipo( es mivel szeretem a cipoket sokszor az az elso darab amit megveszek) es ahoz megveszem a hozza illo darabokat szinben( ami azt jellenti nem konyen vasarolok, mert pontosna tudom mit szeretnek es azt sosem lehet konyen megvenni) de ezert szeretem a cuccaimat es eveken at hasznalom, mert jol allnak, kiemelik az arcom, szemelyisegem es jol erzem magam a boromben.

    VálaszTörlés
  2. De az évszakelmélet pont azt mondja, hogy aki tél, annak nem áll jól a barna és a narancssárga...

    VálaszTörlés
  3. Hát nem tudom, mert a barna nekem nem tetszik rajtam.

    Ritkán öltöztem feketébe, de akkor pl. a kolleganőim mindig megjegyezték, hogy milyen jól áll nekem a fekete.

    VálaszTörlés
  4. Amúgy ez az évszakelmélet nagyon tetszik nekem.

    VálaszTörlés
  5. Ami a kéket illeti...mondtad, hogy az se tetszett rajtad...de lehet, hogy ez árnyalat kérdése.
    Amúgy érdekes, hogy ezek az elméletek ennyire ellent mondanak egymásnak.

    VálaszTörlés
  6. Lehet egy dolog az ami jól áll mások szerint és egy ami neked tetszik,hiszen jól kell érezd magad abban a szinü ruhában!

    VálaszTörlés
  7. Nem az evszakelmeletett mondtam a szineket.

    En osszel szulettem, de kekes zold szemem van alap hajszinem sotet szoke. Nekem a hideg szinek allnak jol, minden ami a fekete, feher es kek keresztezodese. Szeretem a barnat de nem all jol nekem. OK Anita barna haju barna szemu, Csenge kek szemu szoke haju...pont ezert ami egyiken jol all a masikon nem.
    A barna nem mindeg maga a sotet barna szint jellenti hanem a beige-tol a barnaig, a piros, sarga , narancs szin keverekei. Sok ember bemagyarazza maganak hogy neki mi tetszik foleg azert mert valami tetszik valakin...vagy mert ebben es ebben a korban ezt hordjuk vagy nem hordjuk, vagy mert ez a divat... Nekem sok sok minden tetszik mason, de rajtam nem all jol, es volt ugy hogy megvettem mar dolgokat ugy hogy mason nagyon tetszett vagy mert divat es max 1-2 szer hordtam.

    Pl. most hogy a barna divat es nekem tetszik nagyon, de nem emeli ki az arcom, ugy veszek barnat hogy turkizz kekkel es kekkel kombinalom. Sotet barna csikos nadrag keke csikokkal kek felsovel, roszaszin csikokkal rozsaszin felsovel, vilagos psztel szinu nadrag zold, sotet barna csikokkal sotet barna felsovel....a vilagos also kiemeli a sotetett.....en nagyon szeretem a bordo szint.....de nem elonyos rajtam.....anyu barna haju barna szemu, fantasztikusan all rajta, sot a barna osszes arnyalata jol all rajta....teljes sotet barnat nem szereti de minden drapos szin jol all neki.

    Neha menj el vasarolni es csak probalj fell dolgokat es nezd meg az oltozoben mi hogy all rajtad....

    Az evszakelmelet...en oszi vagyok, szoval nekem jol kellen alljon a barna, a piros es narancs es sarga...oszi szinek...felejsd el, mind mind oregit..

    Ja es akik fekete boruek de telen szulettek?? lattal mar fekete not feketeben vagy kekeben..katasztrofa...nekik mind a sarga, piros, vagyis meleg szinek allnak jol...pont azert mert maga a szemuk hajuk meleg....mindegy mikor szulettek.

    A lenyeg hogy talald meg azt ami kiemeli es fiatalitja az arcodat....de a szinek mellett fontos a stilus....tudnod kell az alakod elonyeit, es hatranyait, mit kell kiemelni es mit kell takarni( es altalaban nem az amit mi gondolunk rosznak vagy jonak).

    En szeretem a divatott es a stilus iranyzatokat es mivel dolgoztam, doglozok benne sok sok olyat tanultam magamrol is amit azelott nem tudtam nem figyeltem meg.

    Mondjuk egy masik alap dolog lenne a frizura....vagy fiatalit 10 evet vagy oregit 10 evet..... Nallunk van egy jo program ahol noket beallitanak egy uveg dobozba es megkerdezik a jaro keloket hany evesnek gondoljak....utanna par alakitassal ujra kiteszik es ujra megkerdezik...altalaban 10 evet levasalnak rolla....egy sima haj frizura teljesen kiemelhetivagy elmoshatja a kienezetedet es csak mert most ez vagy az a divat meg nekem nem biztos hogy elonyos.

    Szerintem mi nok szeretjuk ezeket a temakat...en nagyon.

    VálaszTörlés
  8. Kedves nevtelen, az evszakelmelet nem a szuletesnapod evszakjahoz viszonyit, hanem a hajad, szemed es borod szinehez. Es igenis sokat szamit, a borod szine is, nem csak a hajad es a szemed szine. Es attol mert valakinek barna a haja, nem biztos, hogy az oszi szinek allnak jol neki. A barnanak sok arnyalata van, es az oszi szines a vorosoes arnyalatba hajlo hajjal rendelkezoknek allnak jol. Masreszt, tenyleg fontos, hogy abban a szinben jol erezd magad, de vegulis a hozzaallasodtol is fugg, es a kornyezeted visszajelzesetol, reakciojatol is.

    VálaszTörlés
  9. no meg függ azért a pénztárcától is :)

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?