kedd, augusztus 12, 2008

Szinte kötelező lett

számomra a déli pihenő. Másképp nem bírom a napot. S estére újra nagyon fáradtnak érzem magam. Épp csak a legszükségesebbeket végzem el. Sajnálom, hogy nem tudok kedvemre piacolni, bár Józsi mindent megvesz, amit kérek. Na meg elfáraszt az ülés is, nehéz a netezés is. A hétvégén megnéztem a Büszkeség és balítélet c. filmet, vagyis újranéztem, de már rég nem néztem filmet, és most is inkább olvasni szeretnék erről-arról sokat... de nem tudok már.
Jövő héten részt vehetek egy Lamaze szüléselőkészítő tanfolyamon. Várom és kiváncsi vagyok. Tehát addig nem szabad szülnöm. Ez azért is érdekel, mert az egyetemen is megemlítették, na meg ismerem az orvosnőt aki tartja majd... Több info itt: pregătirenaştere.

Aztán gondolkodom azon is vagy annak kapcsán, ami a vasárnapi istentiszteletből megmaradt bennem. Szabadság "ha tehát a Fiú megszabadít titeket, valóban szabadok lesztek" János ev. 8:36. Szabad vagyok-e? Ha azt teszem amit akarok szabadság-e? Szabadság: szeretetben szolgálni egymásnak. Gondolkozom azon is, merre is tartok, és hogyan élek? Meg úgy általában azon, hogy család, gyereknevelés. Megint olvastam az otthonoktatásról Romániában is, és nekem nagyon tetszik a gondolat, minden tiszteletem azoknak akik ezt gyakorolják, szerintem is jobb mint a suli, csak a szülők részéről több munkát igényel, de érdemesnek tartom. Azért Anita be van íratva, és jövő hónaptól állami iskolába fog járni.

Kell egy kis csend, gondolkodás, változtatás legalább gondolati szinten, de nem csak.

11 megjegyzés:

  1. itt is van otthon oktatas es vannak akik csinaljak es sokkal jobb mint az allami iskola, igaz minket Isten nagyon megaldott mert anelkul hogy utanna neztem volna barhol is a fiuka megyeben az elso 10 kozott van az iskola, ezek mind isten kimondott meg ne merdemelt ajandekai, fantasztikus tanarokkal. Igaz en imadkozom naponta a gyerekeim tanitojaiert, tanarjaiert, iskola vezetosegeert, mert a biblia ezt mondja hogy nekunk imadkozni kell, a masik oldalat meg elvegzi isten es en ezt tapasztalom evrol evre. minden ev kezdet elott azert imadkozom hogy Isten egyenkent olyan tanarokat adjon gyerekeimnek a nekik a legjobb.

    De vissza terve a hazi oktatasra, itt vannak akik tobb csalad egyutt csinaljak, szoval ha egyik szulo jo matekban az tanitja a matekkot, a franciaul beszelo szulo tanitja a franciat, az irodalomban eros tanitja azt....vagyis olyan negyedekben ahol ezt tobbet csinaljak szervezetten csinaljak es fantasztikus. Nallunk itt megkapod a hozza valo dolgokat. A gyulinkbol az egyik fiatal....most 10-es nek felel meg otthon, o is igy tanul otthon( neki az anyukaja tanar volt mielot pasztor lett) szoval megvan a hater....de o mondta hogy pl amit a kemiahoz tanulsz azt minde megkapod...Ok ki kell fizetni egy minimalis dijat erte de utanna a tied marad.

    En mosnjuk felig csinalom, mert en is megnezem pontosan minden evnek mi az elvaras es mi is sokat tanulunk extraba, meg en folyamatos kapcsolatban vagyok atanrokkal, bemegyek az osztalyba segiteni, vagyis pontosan tudom mi tortenik.

    Itt nagyon divat hogy a szulok besegitenek az iskolanal, itt az iskolak atlathatok. egy szulo barmikor bemehet es beulhet a gyereke osztalyaba hogy lassa hogy tanit a tanito, tanar....de itt sok szulo egyaltalan nem vesz reszt a gyermeke eleteben.

    En nem tudnam csinalni az otthonit, mert itt minden teljesen mas mint amiben en nottem fell, meg nem beszelem a franciat meg azert nekem mindeg lesz egy akcentusom angolbol is...amit az itteniek hallanak, igaz nem tul eros de van....szoval en tudom mi az amit nem tudok de maximlaisan benne vagyok az eletukbe ami nekik es nekem oriasi ajandek.

    Engem ismer a gyerekek nagy szazaleka akik abba suliba mennek...es van vagy 1000 tanulo, de a tanarok es tanulok nagy zome szemelyesen ismer, mert szeretik a fiaimat es mert segitek....az biztos hogy ha en adok...valamilyen szinten mindeg vissza jon...mindeg, mind jobban es jobban tapasztalom minel tobbet adsz annal tobbet kapsz...pont azert mert amikor vetsz....a mag mindeg tobszorozodik....nem mindeg onnan ahonnan veteted....de Isten mindeg vissza adja.

    VálaszTörlés
  2. Én nem tudok minden tantárgyat,nem vagyok képesitve,és ugye nálunk nőknek munkába kell állni,mert a mostani fizetések mellett nem engedhetjük meg,hogy a nő otthon legyen,de mindemellett aki teheti,tegye,eddig amit hallottam,jó véleménnyel vagyok róla!!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem a szülő is sokat tanulhat menet közben.
    Minden tiszteletem az otthon dolgozó nőké, akik "csak" gyerekeket nevelnek, főznek, takarítanak és mindig ott vannak amikor szükség van rájuk.
    Biztos jó, ha van két fizetés. De akik be tudják osztani az egyet, hogy az anya otthon legyen -azt hiszem nem rossz döntés.
    Még nem tudom, én hogyan fogok dönteni két év múlva a munkába való visszatérésről, biztos nem lesz könnyű döntés.

    VálaszTörlés
  4. Hat Piri, minden elismeresem, nem semmi az otthoni dolgok mellett meg az iskolai dolgokban is ennyire nem csak reszt venni, hanem segiteni is.
    Az otthonoktatashoz annyi megjegyzesem lenne, hogy ugy latom, a hivo gyerekek, ha nem is mind, de vannak akik szinte uvegburaban nonek fel, nincs kapcsolatuk a vilaggal, masfajta gyerekekkel. Ha meg iskolaba se jarnak, azt hiszem, nagyon sokkolo nekik az, mikor a valos elettel talalkoznak. En meg most is megjarom neha azert, mert azt hiszem, az emberek altalaban becsuletesek, tisztessegesek, pedig allami iskolaba jartam.

    VálaszTörlés
  5. Tehát az állami iskola egyik feladata az lenne, hogy ráébressze a gyereket, hogy a világ tele van tisztességtelen, csalni vágyó emberekkel? Erre én inkább akkor jöttem rá amikor elkezdtem dolgozni. Kivéve az iskolai puskázásokat, no, meg hazudni se kellett tanítson senki, sajnos.

    VálaszTörlés
  6. Én ismerek egy angliai otthonoktatós nőt...már felnőttek a gyerekei. Nem mindegyik gyerkőcöt tanította otthon, de akit nem, az érettségiig keresztény suliba járt. Ő azt mondta, hogy a katonát is, mielőtt kiküldik a harcba, felkészítik - tehát az ilyen védett oktatás tulajdonképpen erősítés a való életre. Én elhiszem neki, mert miért ne, van tapasztalata. Izgalmas ez az egész, bár én nem vállakoznék rá. Mondjuk, ez most nem is lenne ajánlatos, mert akkor végképp nem tanulnának meg soha németül.

    VálaszTörlés
  7. Én nagyon sajnáltam volna a sok ismerőst, aki sose lett volna ismerős - meg barát, ha nem járok iskolába. Szerintem nem egészséges annyira elzárni a gyereket a külvilágtól. Végülis megfosztod tapasztalatotktól.

    VálaszTörlés
  8. Ok: ha itthoni iskolaban tanitod a gyereket, foleg ha tobb csalad egyutt akkor nincs elzarva a gyerekektol, viszont el van zarva sok sok mastol(nem tudom otthon mi mukodik az iskolakban de itt van sok amit ha a szulo tudna mi megy a sulikban biztos otthon oktatast csinalna vagy nem engedne a gyereket suliba).

    Jozsinak: a tobbek kozott azert is veszek resz es segitek mint volunteer az iskolaban mert igy tudom mi mukodik a falak mogott, ahoz hogy tudjam a gyerekeim mivel szembesulnek benne kell legyek. Az imiben megprobalok a fiatalok baratai lenni ezaltal a fiatalok megosztanak mely titkokta( mert legtobb fiatal oszinten var egy felnott velemenyere de nem mindeg tudja a szulokkel oszinten megbeszelni) de epp ennek koszonhetoen tudok sokkal sokkal tobb mindent mintha mindezt nem tennem......ez az amire mindeg azt mondom amikor adsz(idot, figyelmet, energiat, amikor "ultetesz" valamilyen szinten te is kapsz sot sokat kapsz.

    Szemelyesen nagyo nszeretem a gyerekeket-fiatalok mindeg a szivemen vannak- de nem lennek tanar, nem az az elhivasom, tudom a turelmi szintem nem birna mas gyerekeivel egesz nap este meg az enyemekkel...minden tiszteletem a tanarok, tanitoknak akik ezt teszik, epp ezert nincsennek a gyerekeim itthon, nincs itthon tanulas mert en szemelyesen nem vagyok jo ra.

    Ha tehetnem anyagilag akkor a gyerekeim magan kereszteny iskolaba jarnanak( nallunk itt 8-10ezer dollar egy evi dij, egy gyerekre a kereszteny maganiskola), viszont ott sem sokkal jobb a rendszer, mivel sok gazdag nem kereszteny gyerek tanul ilyen iskolakban a gyerekek viszik magukkal a hateret, sajnos a drog ott is megjelenik szoval eljutottam oda hogy igazabol nem en hanem egyedul Isten tudja a gyermekeimet megvedeni ovni sok sok mindentol amitol en szeretnem de nem tudom. Ha mint szulo naponta kerem Isten vedo kegyelmet, gondviseleset tudom hogy vedve vannak Jezus verevel....es az a biztos vedelem.

    mpd5

    VálaszTörlés
  9. Jozsinak: Uvegbura jellem.

    Sajnos regen en is ebben nottem fell hogy mi hivok vagyunk a joka tobbiek a hitetlenek es nem keveredunk.

    Eszembe jut az Ur Jezus imadsaga, amikor azt mondja "nem azt kerem hogy vedd ki oket ebbol a vilagbol hanem hogy orizd meg oket a gonosztol" Janos 17:15

    Szerintem az elvonulas elszakads a missziotol...statisztika mutatja hogy a frisen megtert hivok az elso 2 evben vezetnek a legtobb embert istenhez, epp azert mert meg kapcsolatban vannak, kesobb elszakadnak. Ha Istennek az lett volna a terve hogy miutan megterunk kulon eljunk akkor siman elragadhatnank, de epp azert vagyunk itt mert feladatunk van, meghozza a korulottunk levoket Istenhez vezetni.

    Nagyon nagyon faj nekem hogy sok sok mindent evekent at nem lattam tisztan es emiatt sok sok lehetoseget kihagytam epp azert mert mint hivo uvegburaban eltem.

    teljes meggyozodesem hogy azert elek itt most aho lelek, ebben az utcaban ezek kozott a szomszedok kozott a gyerekeim azert jarnak ebben az sikolaban mert Isten itt emberi lelkeket rajtam es rajtunk ekresztul akar elerni....kesz vagyok ra.

    A gyerek misszio az egyik legtoletesebb misszio, amit ha ertelmes hivo szulo vagyok maximalisan kihasznalom, a szivem szorul ossze amikor vissza gondolok a sok sok elveszitett alkalomra.

    Nekem szemely szerint mint szulo a gyerekeim osszes osztalytarsai, sport tarsai mind mind ajandekok akik eleteben Isten hasznalni akar....epp emiatt nallunk az ajto mindeg nyitva minden osztalytars fele......a szomszedok fele. Isten pont nagyon sokszor a gyerekinket hasznalja, megismerkednek a szomszed gyerekekkel, eljonnek hozzank jatszani( mindeg elobb hozzam jonnek mielott az en fiaim mennek igy meg tudom figyelni a gyerekek viselkedeset, amibol tudok kovetkeztetni hogy az en fiaim mehetnek oda vagy sem) de ezek a gyerekek bejaratosak hozzank, es mivel bejaratosak hozzank meg tudjuk oket hivni imiben, gyerek programokra, karacsonyi eloadasokra...stb stb....megismerjuk a szuloket es mindeg mi kezdemenyezunk, mindeg sikeres??? miutan baratok( de ehez ugy kell am elni hogy emgekrdezzek miert vagy te masabb) akkor lehet utjelzo tabla lenni, lehet hivni, lehet bizonysagot tenni.....hogy ok mit valaszolnak ra....azert en nem leszek szamon kerve....de hogy megtettem-e MINDENT egy egy lelek megmentesere azert igen.

    Ugyan ez jellemzo az osztalytarsakra, hany szomoru csaladbol szarmazo gyerek, akik kulcsal a nyakukban az utcan......vajon miert tett Isten kozejuk?? vajon a szomszedaim latjak???

    Ma a vialgnak tele van a hocipojuk predikalo( szavakkal) emberekkel, latni akarjak a kulombseget...ami nem konnyu, mertk onnyebb beszelni....a hit cselekedet nelkul semmit sem er.....elfogadjak mind?? NeM, de az nem az en feladatom hogy embereket megteritsek, en egyszeruen hangszer kell legyek, utlejzo tabla...valsoagban, ott ahol vagyok.....amiota igy elem tudatosan minden napomat hogy istenem ma ahol megjelenek had legyek so, feny azota latok sok sok mindent amit elotte nem.....

    Na jo erro lrengeteget lehetne beszelni, halas vagyok azert hogy a gyulibe ahova jarunk megtanitjak az iget mai napon lebontva hogy akkor en mit is hogyan is ma??? mert a sok regi tortenet mind szuper....de ma...nekem nem eleg egy hettel ezelott hol hasznalt Isten...hanem ma....

    Most amit csinalunk az utcaban az kerti misszio......ez is oriasi lehetoseg elerni masokat.....errol is irhatnek egy oldalt.....mert a lenyeg hogyan viszuk a gyulekezettt ki........valaki azt mondta a legfontosabb jell az imiben az EXIT jell,mert a misszionk es ahivosegunk ott kezdodik amikor kimegyunk a gyulibol.....sok embernek a hivoseg az imibe jaras, es imiben valo aktivitas.....egy nap azert adok szamon hogy akiket isten elem vezetett mit tettem veluk....

    mpd5

    VálaszTörlés
  10. Nekem is az a véleményem,hogy nem a világtól kell elzárni a gyermekeinket,hanem felnevelni a világban.Amúgy nem öndicséret,de én elméleti liceumba jártam de az ottaniak nem csináltak olyan dolgokat,mint amiket egy itteni vallásos liceumban(középiskola,ha valaki igy ismeri?),amit most nem nevezek meg több indokból,ahol bizony messze nem vallásos dolgokat csináltak,de ugyanakkor nem lenézem őket,távol álljon tőlem!!

    Mivel csak egy életünk van és egy életük a gyermekeinknek,nagyon gondosan meg kell válogassuk,hol akarjuk tanitani-otthon vagy iskolában,de sajnos igenis nehéz a mi körülményeink közt megengedni,hogy az anya emiatt ne menjen vissza dolgozni,mert a férjeink nem igazgatók(és most ne mondja senki,hogy De Igen Is Meg Lehet Élni-mert tudjuk,hogy nehéz!!!!!).
    NEM LEHETETLEN,CSAK ESETLEG NEHEZEBB,MINT RÉGEN,MIKOR CSAK A FÉRFIAK DOLGOZTAK!!

    VálaszTörlés
  11. Piri, kezdhetnel egy blogot te is. Temad latom lenne. Vicc nelkul.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?