péntek, július 25, 2008

Olvastam is mostanában

Tegnap fejeztem be a nem tudom mikor elkezdett Elisabeth Gaskell írta "Édesek és mostohák"-at, Lazi Könyvkiadó 2007. Több mint 600 oldal. Nehezen értem a végére és rájöttem, hogy az ilyen hosszú regények már nem nekem valók. De ettől eltekintve, szép volt, romantikus regény, egy lány felnőtté válása. Sajnos az írónő halála miatt befejezetlen maradt a regény, de sejteni lehet a végkifejletet. Összeszégében nem bánom, hogy elolvastam. Egy pihentető olvasmány, nem kell sokat gondolkozni felette. Néha ez is kell.


Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek, Helikon Kiadó. Ezt még a szabadságon kezdtem el olvasni és itthon fejeztem be. Eddig még nem olvastam semmit Máraitól és nem emlékszem a nevére a suliból, csak azután hallottam a nevét (legalább így emlékszem). A könyv tetszett, alig tudtam letenni, hisz az egész egy délután kezdődik és hajnalban ér véget. Érdekes volt ahogy összeállnak egy élet apró eseményei. Örülök, hogy elolvastam.

Max Lucado: Ahogy szeretni érdemes, Keresztyén Ismeretterjesztő Alapítvány, 2005. Többektől hallottam, hogy a Max Lucado könyvek jók. Ez már majd' 3 éve várja a polcon, hogy elolvassam. Most elvittem a hegyekbe és ott olvastam el. Már ideje volt, és kellett is nekem. Nincs más Max Lucado könyvem, ha valakinek van, szóljon ha kölcsön tudná adni. Ahogy szeretni érdemes. Hogyan szeret engem Isten. Nem mert megérdemlem, hanem mert Ő úgy döntött. Szeret ahogy vagyok. Ez ad erőt elfogadni magamat, szeretni magamat és azután elfogadni és szeretni másokat. "Abban nyilvánul meg Isten hozzánk való szeretete, hogy egyszülött Fiát küldte el Isten a világba, hogy éljünk őáltala. Ez a szeretet, és nem az, ahogy mi szeretjük Istent, hanem az, hogy ő szeretett minket, és elküldte a Fiát engesztelő áldozatul bűneinkért." (1 János 4:9-10) Milyen is Isten szeretete? Ez jut eszembe, ha a könyvre gondolok. Személyes, el nem múló szeretet. Amelyben biztonságban lehetek, Akitől megtanulhatok szeretni. Túl sok időt venne el idézeteket írogatni a könyvből. Ezt el kell olvasni!

3 megjegyzés:

  1. nekem van meg egy Max Lucado konyvem: Az elet nem rolam szol
    es elolvastam mar, ugyhogy kolcson adhatom. es van egy angolul is :)

    VálaszTörlés
  2. A gyertyák csonkig égnek az egyetlen Márai könyv amit én is olvastam, és a suliban mi sem tanultunk róla, nekem nagyon tetszett, mert sok értelmes, hasznos és igaz gondolat van benne az életről, a barátságról, az öregségről, a hovatartozásról stb. Nálam abból lehet lemérni, hogy mennyire tetszett egy könyv, hogy mennyire van "összefirkálva" és hát a Márai könyvban jó sok aláhúzogatott rész van.
    Az Ahogy szeretni érdemeset meg most tanulmányozzuk a női alkalmainkon.

    VálaszTörlés
  3. It Max Lucado nagyon ismert, nagyon szeretem a konyveit. Angolul van nekem is tolle.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?