kedd, június 05, 2007

Volt egyszer egy akvárium...

Hm... Úgy 2 évvel ezelőtt B. fejébe vette, hogy neki kell egy akvárium. Soha nem volt semmi háziállata. Az akvárium az jó lesz. No meg szép is. A halakat nem kell kivinni sétálni, mint a kutyákat. Zajt sem csapnak. Ezért hát egész szabadidejét azzal töltötte, hogy halakról, akváriumokról olvasott, főként a neten. Még a könyvtárból is halas könyveket kölcsönzött. Aztán en-szer ellátogatott a Zoo nevű árúházba. Nézelődött, kérdezett, tervezett, számolt. Szép akváriumok, de csillagászati árakon. J. nem rajongott az ötletért. Végre talált valahol akváriumot ragasztott üvegből. 55-60 liter víz fért bele. Elfogadható áron. Plusz hőmérő, vízszűrő, vízmelegítő. És végül a halacskák. Vagy 21-22. Aztán apadt a létszám. De azért szép volt az akvárium. Kibírt egy költözést is egyik szobából a másikba. Sokáig már csak 5 hal volt benne. Majd 4. Aztán 3. És végül 2-re apadt a létszám. Sok mindent kibírt ez a két halacska.
Aztán egy nap B. úgy látta, nagyon apad a víz. Biztos mert nagyon meleg van, gondolta, bár az akvárium le van fedve. Ki tudja... Fel kell tölteni. Pár nap múlva mintha... nedvesség van az akvárium körül. Na ne! Valahol folyik belőle a víz! Igen, ez már biztos. Halak egy kompótos üvegbe. A vízi növények is. A vizet leszívta, kellékeket megmosta, eltette.
Hát azt hiszem, itt a vége az én akváriumos mesémnek. De lehet, hogy egyszer majd lesz egy igazi, szép, nagy(legalább 100 l) akváriumom. Akkor majd folytatom a mesét.

Komolyra fordítva a szót, azt hiszem egyelőre nem lesz akvárium, mert: 1. Hová vigyem megjavítani? 2. Mennyire lesz tartós a javítás? Nem szeretném, ha az íróasztalom egyszer vízben úszna. 3. Nem vehetek olyan 'igazi' nagy akváriumot.
Pedig hogy szedegettük a kavicsot a halaknak, megmostam, kifőztem... Szép volt.

P.S. Eszembe jutott, hogy úgy 7 évvel ezelőtt volt 2 halam. Az úgy volt, hogy egyszer találkoztam a volt biológia tanárommal a városban. Kezében egy zacsi volt 2 halacskával és egy növénykével.. Kért, hogy vegyem el tőle a zacskót, mert nincs mit csináljon a halakkal, nincs kinek adja. Mondtam, hogy nem kell, nincs mit csináljak velük, sose volt, nincs hol tartsam, mivel etessem. Mondta, nem kell nekik csak egy befőttesüveg, enni morzsa is jó lesz, csak túl ne etessem. Annyit kért, hogy végül elvettem tőle a halakat. Igy volt először halam befőttesüvegben néhány hónapig.

9 megjegyzés:

  1. El kell hogy áruljam neked, hogy egyre jobban és élvezetesebben írsz.

    VálaszTörlés
  2. Ezt én is megerősítem.
    Emi

    VálaszTörlés
  3. Köszi.
    Amikor van miről írni.
    Emi, neked nincs kedved blogozni? Vagy van már blogod, csak mi nem tudjuk? Azt hiszem te is sok szépet és érdekeset írhatnál.

    VálaszTörlés
  4. Van már blogom kb.2 hete, a 360fokon.
    Emi

    VálaszTörlés
  5. Egyelőre csak a barátaim olvashatják, úgyhogy ha te is szeretnéd, küldök meghívót.
    Emi

    VálaszTörlés
  6. Kérlek szépen és köszönöm szépen :)

    VálaszTörlés
  7. amúgy én is ott kezdtem :), az is tetszik.

    VálaszTörlés
  8. Mi a yahoos emailcimed?

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?