kedd, április 02, 2024

Április

Ma többször eszembe jutott  Kányádi Sándor verse, amit a gyerekeknek tanítottam, amikor kicsik voltak: "Bolondos egy hónap április hónapja,/hol kalap a fején, hol báránybőr sapka." Tegnap nyári meleg volt, 27 fokkal, ma 14 erős, hideg széllel. A szaharai port elverte az eső, újra tiszta a levegő, de igazi tavaszi hideg van. Teljesen kinyílt az orgona, a bazsarózsa egyik bimbója is már kezd bomlani. Túl korai még! Jó, hogy hidegebbre fordult az idő.

Még vannak nárciszok a kertben és tulipánok. Hetek óta állandóan van virág a vázában a kertből: nárciszok, néha tulipán is. Örülök, hogy az ősszel több színű tulipán hagymát is vásároltam és több helyre is tettem a kertben. Most nagyon szépek! Néztem a napokban, hogy még van hely itt-ott a kerítés mellett, ősszel jó lenne még venni  néhány tuiplánhagymát,  fehéret, bordót, olyat, amilyen még nincs. Most tíz félét számoltam a kertben. Nagy örömömre nem egyszerre nyílnak, van ami már szinte elvirágzott, de van még bimbós is.

A város központi parkaja is tele van tulipánnal, meseszép! Néhány éve több ezer külömböző színű tulipánhagymát ültettek. A fák alatt  virágtenger. Idén csak autóval jártam még arra, de remélem eljutok gyalog is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?