csütörtök, november 24, 2022

Gyerekkönyvek - emlékek

Nemrégiben kérdeztem a gyerekeket, akik már nagyok, mely gyerekkönyvek voltak a kedvenceik kicsi korukban? Arra már rájöttem, hogy nem biztos, hogy az a könyv, amit én jónak tartok, volt rájuk legnagyobb hatással.

Mi szülők szeretünk olvasni. Ma is, ha csak lehet, olvasunk, könyvből, kütyüről. S mert a gyermeknek az kell, amit a szülei kezében lát, és mert sok szép gyerekkönyv van (nem mint az én időmben), igyekeztünk venni nekik könyveket, hogy ne a miénket akarják lapozni. Gyermekeink legtöbbször könyvet kaptak ajándékba és örültek is neki, mert nálunk a könyv értékes. Lassan gyűltek a gyerekkönyvek a polcon. S bár egyeseket rongyosra lapoztak, mindig vigyáztak a könyvekre. Persze olvasták őket ágyban, földön, asztalnál, utazáskor, bármikor. De nem dobálóztak velük és nem tépték ki a lapokat. A leporellókból építettek babaházat, garázst, de olvastuk is őket. Legtöbb könyv a legkisebbünknek volt elérhető. Ráadásul minden egyben, egyszerre, nem mint a legnagyobbnak, akinek ahogy nőtt, úgy vettük a gyerekkönyveket, melyekről gondoltuk, hogy neki valók.

Melyek voltak nálunk a gyerekek kedvenc könyvei, amikor kicsik voltak? Hát ezek: 

Évszakos Böngészők 

Bartos Erika: Anna, Peti és Gergő, Bogyó és Babóca-Évszakos könyv

Marék Veronika: Kipp-kopp meséi, Boribon meséi, A csúnya kislány

Pettson és Findusz

Berg Judit: Maszat,  Lengemesék

Vidám állattörténetek kicsiknek

Geronimo Stilton: Esti mesék a világ minden tájáról

Zágoni Balázs: Barni mesék

Vlagyimir Szutyejev: Vidám mesék

Rémusz bácsi meséi

Fésűs Éva: Ezüsthegedű, Palacsintás király

A felsorolást lehetne folytatni még sokáig. Egyikük azt mondta, hogy a könyvtárból hozott könyveket nagyon szerette. Érdemes ellátogatni a könyvtárak gyerekrészlegére. Sok szép, érdekes könyvet lehet találni, amit nem akarunk vagy nem tudunk megvenni. Ha valamelyik nagy kedvenc lesz, újra és újra ki lehet kölcsönözni. Régi könyvtározásainkról itt írtam - jól esett visszaidézni.

Kb. 20 évig voltam gyermekeim felolvasója. Mára már kinőttek ebből. És szinte sajnálom. Leginkább az összebújást, az együtt töltött értékes időt. Hálás vagyok a kiváltságért, hogy olvashattam nekik, kincseimnek. Örülök a sok szép képeskönyvnek, gyerekkönyvnek és regénynek, amit miattuk, nekik olvastam fel. Bár sokszor úgy éreztem, sok idő kell ehhez, most, visszatekintve egyetlen percet sem sajnálok abból, amit így együtt töltöttünk.

Olvassatok sokat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?