szombat, október 22, 2022

Az ősz margójára

A szeptemberi esők után az októberi meleg újra rávette a rózsákat a virágzásra. Csodás illatuk a nyár emlékét idézi.


Szirmaikat összegyűjtöttem megszárítani. Teának szedtem még körömvirágot, mentát, citromfüvet. 


Nemrég ajándékba kaptam egy csodás ízű és egyedi finom illatú teakeveréket. Az ajándékozó maga gyűjtötte, szárította a növényeket. Én magam is a kertemben szedett fűvekből főztem neki mentás-citromfűves teát, családi kedvencünket. Ő amint megkóstolta, máris mondta, hogy ez nem bolti  tea. Érdekes ez a különbség a saját gyűjtésű teafüvek javára.
Jövőre szeretném én is elkészíteni a saját keverékemet. Mivel az arányokat nem is kérdeztem kedves vendégemől, tudom, hogy nem lesz pont olyan, mint amit tőle kaptam, de biztos finom lesz. Szóval a hozzávalók: hársfavirág, bodzavirág, akácvirág, menta, ciromfű, kakukkfű, zsálya s néhány cipkebogyó. A virágoktól olyan finom, hogy nem is kell bele cukor vagy édesítő. Össze lehet rakni ezt a keveréket a nálunk "Plafar" néven futó üzletláncból vett teafüvekből is, csak gondolom nem lesz olyan illatos, aromás. Ha elfogy az eredeti, talán ki fogom próbálni. Őszi reggeleken és téli estéken egy jó tea több mint meleg, íz és illat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?