hétfő, november 12, 2018

Kedvenc játék

Már írtam, hogy újra divatba jött nálunk a társasjáték.
Előkerültek a régiek is és újakkal is bővült a készletünk.
Kevesebbet olvasok. Kevesebb mesét néznek a gyerekek és kevesebbet neteznek. Én még több dologgal vagyok elmaradva, mint eddig, de van amivel fájó vállammal nem is lenne jó foglalkoznom. A "ne nézz annyi mesét!", "ne játssz a tableten!", helyett társasjátékozásra nem tudtam rávenni a gyerekeket csak úgy, hogy "Társasozzatok!" De úgy már igen: gyertek, játsszunk! És már ők is hívják egymást és találnak is valakit és valamilyen játékot, ami mellé szívesen leülnek.

Hogyan keresek jó társasjátékot?
A jatszma.ro oldalon olvasok róluk és ha van, megnézem a játékot bemutató videót (rendeltem is már tőlük). Szeretem a  "Mit játszunk?" youtube csatornán levő bemutatókat, de máshol is lehet ilyeneket találni. A boardgamegeek.com oldalon is lehet tájékozódni.

Hol vásárolok? Ahol olcsóbb. Ha már kinéztem magunknak egy játékot (van egy kis listám, hogy melyek érdekelnek), akkor megkeresem hol olcsóbb és eltervezem, mikor lehetne megvenni, esetleg a családban ki milyen játéknak örülne, ha ajándékba kapná.
Egyik kedvencünk, az Azul pár napig az elefant.ro oldalon volt féláron, amúgy most a  Kauflandban a legolcsóbb. Néha jó kedvezmény van a Diverta online boltjában egyes játékokra. Van ami jó áron van a Carturesti online könyvesboltban - bár itt kevésbé.  A happycolor.ro -nak van itt közel boltja, ahol meg lehet nézni a játékokat, mert néha jó látni, kézbe venni őket.
De talán a legtöbbet a bemutató videók jelentettek, illetve ha egy ismerős azt mondja, "az jó, nekünk bevált" vagy amit sikerül valahol máshol kipróbálni. Így lett pl. kedvec a "7 csoda", az" Azul". A nyelvfüggetlen társasokat érdemes ott megvenni, ahol olcsóbb, ami nem nyelvfüggetlen, mi szeretjük ha magyar nyelvű a játék.

Egyik kedvenc játékunk a "Kingdomino", ezzel is az "Azulhoz" hasonlóan szinte pihentető játszani. A játék kivitelezése is gyönyörű, a színek telítettek, öröm kézbe venni. Ez is 2-4 személy számára készült, játékidő 15 perc. A rövid játékidőnek is nagy szerepe van abban, hogy gyakran asztalra kerül a játék. Leginkább ketten szeretjük játszani. Nálunk gyakran előfordul, hogy csak 2-3 személy akar játszani, mert van aki nincs itthon, van aki tanul, van aki inkább olvas vagy épp nem szeretne játszani. Jó, hogy vannak ezek a két személlyel nagyon jól működő játékok.



A régi játékokkal is öröm játszani. Ma olyan klasszikusok kerültek elő, amiket még nagytatámmal is játszottam fiatalabb koromban. Ezek a malom és sakk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?