szombat, november 15, 2014

Növények - itt nálunk

Tömbházban nőttem fel. Minden ablakpárkány tele volt szobanövényekkel, virágokkal. Mégsem szerettem a virágokat. Az ablakon redőny volt belülről, amit reggel fel kellett húzni, este leengedni. Az ablakpárkány keskeny volt, szűk volt a hely, nagyon kellett vigyáznom, hogy a növények levelei ne sérüljenek. S mikor reggel rohantam iskolába, nem hagyhattam a redőnyt lehúzva a virágok miatt, mert nekik kell a fény. S volt, hogy túl gyorsan engedtem le a redőnyt s megtört egy levél vagy felhúzáskor becsípődött egy levél... s nem volt jó a vége. Ezért nem szerettem a virágokat a lakásban. Miután elköltöztem otthonról, ha cserepes virágot kaptam, vettem, rendre elpusztultak. Elfelejtettem öntözni vagy öntözésem ellenére elszárad, elpusztult. Egyetlen növény bírta ki nálunk az ablakban, igaz többször lehullatta a leveleit, szinte elfogyott a földje, alig kapott vizet. Vagy 8-10 évig tengődött így. Aztán hogy ideköltöztünk kitettem az erkélyre. Locsolgattam. Megkerestem a neten mi a neve, hogyan kell gondozni. Közben a növény nagyon szépen helyrejött, új levelei nőttek, előző állapotához képest mondhatom, hogy virul. Kislevelű fikusz, tarka levéllel.
Itt nincs ablakpárkány, ablakaink nagyok, lentről a padló szintjéről kezdődnek. Hová is tegyem a növényt, ha már megvan? Nem nagyon találtam a helyét miután behoztam. Végül az íróasztalomra tettem. Egész máig. Mert ma vettünk egy fa virágállványt.


Az állvány tetejére került a sárkánynyelv vagy dracena. Sokat nőtt mióta megvettük ősz elején. Azt olvastam róla, hogy jól tisztítja a levegőt.
Mögötte ott a fikusz. Tavasszal kicsit formát akarok adni neki, meg fogom metszeni, hogy bokrosodjon.
Elől pedig a stévia van, ami szintén metszére vár. Három hetente lehetne kissé visszavágni. De eddig nem volt valami jó helyen a lépcsőn, kevés fényt kapott. Néhány levelét leszedtem, teába, nagyon finom édes. A napokban bátorságot veszek és kicsit visszavágom a felső hajtásokat. Szeretném, ha ez is bokrosabb lenne, s nem túl magas.
Az üres helyeket majd lassan betöltöm. Nem akarok nagyon sietni, mert aztán megint nem lesz hová tenni a szobanövényeket. Tarka levelű zöldikét szeretnék, az is sokat kibír s sok helyen láttam, gondolom nem túl nehéz szerezni egyet. Szeretnék még egy anyósnyelvet. Már eddig is kerestem, egy helyen láttam, de elég borsos áron, így nem vettem meg.
Aztán idővel majd elém jönnek a növények, amelyekkel egymásra hangolódunk.

Az egyik szobában a szekrény tetején van egy tarka levelű borostyán.


A múlt héten vettem egy kis mikulásvirágot. Átültettem. Látszik, hogy nőtt, mert egész picurka volt, mikor megvettük.  Először a lépcsőre tettem, jól mutatott, de valószínű nem kapott elég fényt, két levele is megsárgult. Ezért az egyik gyerek íróasztalán kapott helyet. Itt jobban érzi magát.


Egy lila virágú fokföldi ibolya is került a lépcsőre. Egyelőre bírja a kevés fényt. Ha nem, most már van hová vigyem világosabb helyre.


S végül egy korallvirág.


Majd az idő megmutatja sikerül-e őket gondoznom. Mert tanulnom kell ezt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?