péntek, november 14, 2014

Eper

Tervezem már egy ideje, hogy írok. Miről? Főleg a kertről.

Szép volt eddig az ősz. Volt egy lehűlés, amikor azt hittem jön a tél, de aztán mostanában újra szép idő van. A gyerekek sokat vannak kint, kertben, utcán. Ennek nagyon örülök. Ezért is gondoltam néha azt, hogy jó lenne házba költözni.


Kaptam a szomszédtól vagy 3 tő egész évben termő epret, amiket -tanácsára- szétvégtam, így lett 9 darabom, kis gyökerekkel, rendszeresen öntöztem őket és miután az első 24 órában úgy néztek ki, mintha el akarnának hervadni, de aztán helyrejöttek. A virágokat leszakítottam -ezt is a szomszéd tanácsára, hogy a gyökerek erősödjenek. De az érőfélben levő pár epret nem szakítottam le. S tegnapra egész szép piros lett az egyik kis eper. Igazán jó volt az illata-nekem ennyi jutott belőle.



Ez az első eper ami a mi kertünkben ért be, mert hát még a szomszédnál termett. Négy gyerek nézte, várta, hogy akkor most mi legyen az eperrel. Anya majd elosztja.


Megették. Csak néztem őket... senki nem panaszkodott, nem kért még. Finom volt. (Hogy lehetett érezni az ízét ilyen pici darabnak?)

Ma átszólt a szomszéd, hogy akarok-e még epret. Igen - válaszoltam. Mi az a néhány tő eper ennyi szájnak? Ő már átültette a saját szükségletükre valót, fólia alá, az epertövekre szépen csepeg a víz a csövekből... Ami kimaradt azt szívesen átdobta a kerítésen. Azokat is szépen szétválasztottam, s most már van a szomszédfajta egész évben termő eperből 25. Remélem megmaradnak, megerősödik a gyökerük, mert kezdő kertészként a tövek szétválasztása, vágása nem sikerült mindig jól, volt, hogy alig maradt gyökere az epernek. Most újra van néhány fehér és pirosodó eprünk. Remélem beérnek. Dóra ma számba vette az epreket. Mármint az érő gyümölcsöket. Ahol látott gyümölcsöt odament, lehajolt, kezébe vette.

Az egész évben termők a szomszédtól:


Itt meg a 3 szintén egész évben termő eper, amit én vásároltam, mikor még nem tudtam, hogy fogok kapni a szomszédtól. Ostara eper a nevük.


Amúgy a szomszéd is úgy vásárolt 5 tövet, interneten néhány évvel ezelőtt. Abból az 5 tőből aztán lett az évek alatt jó sok, több helyen, kertben is.

Tavaszi vagy talán kétszer termő epret kaptam a húgomtól. Édesanyám ültette el őket.


S a vásárolt Elsanta eper, ami csak tavasszal terem:


Mielőtt a szomszédtól kaptam volna epret, az eprek mind egymás mellett voltak. Aztán szétültettem őket, hogy a fajták között legyen 2-3 méter távolság. Ez állítólag azért kell, hogy ne keveredjen össze a virágpor.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?