péntek, január 11, 2013

Megpróbáltam számba venni

(én is) a tavaly elolvasott könyveket. Nem kevés, csak nem "mély". Az elmúlt év: terhesség, szülés, szpotatás. Ilyenkor általában több időm van olvasni, csak olvasményaim minősége nem tölt el megelégedéssel. Sok komoly, gondolkodást igénylő könyv itt van befejezetlen. Remélem jövő ilyekor az elolvasottak listáján lesznek. És mennyi van még várólistán! Mert tavaly sokat olvastam váróteremben, utazás közben, kórházban, szoptatás, altatás közben. Olyan könyveket olvastam,amiket bármikor letehettem és újra elővehettem lehet hogy fél oldal erejéig, lehet tíz oldalnyira. Sokszor nem voltam alkalmas komoly olvasmányik megemésztésére. Próbáltam a lányok olvasmányaival is kicsit lépést tartani.
Olvasni mindenképpen jó. És sok érdekeset, szépet is olvastam. Legyen itt a befejezettek listája, már ami eszembe jutott:

June Strong: Éva éneke
Chapman & Palmer: Parázsló ősz
Jane Chisholm: Világtörténelem kicsiknek és nagyoknak
Jane Chrisholm, Anne Millard: Az ókori kelet
Anthony Marks, Graham Tingay: A rómaiak
Passuth László: Esőisten siratja Mexikót
Hugh Thomson: Az inkák öröksége
Jean Sasson: A fátyol mögött
Anne Frank naplója
Bonnié Poitras Tuclcer: A csend hangjai
Tomlin, Graham : Luther és kora
Szalatnai Rezső: Kempelen, a varázsló
Mérő László: Érzelmek logikája
A. Kenderick, S. Kenderick, E. Wilson: Tűzálló
F. H. Burnett: A titkos kert
F. H. Burnett: A padlásszoba kis hercegnője
Mark Twain: Koldus és királyfi
Kristen Boie: Szerepcsere
Nógrádi Gábor: PetePite
Fabian Lenk: A Vörös Bosszúálló
Henryk Sienkiewicz: Sivatagon és vadonban
Victoria Boutenko: A nyers étel csodája
Victoria Boutenko: A nyerskonyha legjobb receptjei
Lénárt Gitta: Élő ételek könyve - Lúgosítás természetesen
Lénárt Gitta: Élő édességek könyve
Max Gerson: O terapie naturală edicientă pentru tratarea cancerului și a altor boli grave
Charlotte Gerson, Beata Bishop: Terapia Gerson
Dr. T. Colin Campbell, Thomas M. Campbell II: Studiul China
Erst Günter: Hrana vie
Bob Hartman: Esti mesélő könyv
Kerekerdő meséi
Állatkalandok a tanyán
Bartos Erika, Marék Veronika, Fésűs Éva, Thomas és még nem tudom milyen mesék.
Fotó: elpakolásra összegyűlt könyvek egy este. Kb. ennyi könyv kerül elő egy nap. Lassan belenyugszok, hogy nem maradnak "újszerűek" annyi lapozás, olvasás után a gyerek és ifjúsági könyveink. Ennek ellenére továbbra is mondom a gyerekeknek: Vigyázzatok a könyvekre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?