vasárnap, február 20, 2011

megnéztem

Kaptam egy linket... letöltöttem a filmet és megnéztem...
Csúnya volt a második világháború - melyik nem volt csúnya? - Sokan írtak róla, sokat. Olvastam túlélő zsidó írását, zsidókat mentők élettörténetét, filmet is láttam a témában. S egyszer azt mondtam, elég! Túl sok ez a szörnyűség. Azóta eltelt egy kis idő. Történelemből nem vagyok jó. S mert jó ismerni kicsit az ország múltját amelyben élek, gondoltam belenézek ebbe a filmbe. S végignéztem. Hát... szörnyű, hogy ilyesmi megtörténhetett. (S mi a garancia arra, hogy ami egyszer megtörtént nem történhet meg újra kicsit másként... ) Nem a képek, hanem a múlt, amiről a túlélők és  a történészek beszélnek... Ez nem kitalált, elképzelt, megalkotott... hanem sajnos sokak által megélt, kevesek által túlélt múlt. Egy túlélő azt mondta, a gázkamra könnyebb halál lett volna... (román hang, angol fölülírás).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?