szerda, június 09, 2010

életKép

Jelzőlámpánál álltunk. Elől tábla: Nem adunk pénzt a kéregetőknek. Ez a legutóbbi lépése az önkormányzatnak amivel a kéregetőket szeretné elrettenteni.
A szemközti autósor mellett egy fiatal nő és férfi megy autótól autóig. A férfi úgy látszik előzékenyen előre engedi a hölgyet. Kéregetnek? Fiatalok, munkaképesek -legalábbis innen hátulról. 
... A lámpa zöldre vált. Elhaladunk mellettük. Fiatal férfi vezeti karjánál fogva ...a kismamát, fásult autósok közt keresve valakit aki megkönyörül ... kin? Mi ez, ha nem kizsákmányolás? Vagy egyfajta eltűrt rabszolgaság? Áldott állapot kellene legyen, de milyen terhes lehet a végtelennek tetsző időben autótól autóig vonszoltatni dagadó lábbakkal, fájó háttal, nagy pocakkal... Egy kis tisztelet, figyelmesség, gondokodó szeretet kellene!

14 megjegyzés:

  1. mas szemszogbol nezve inkabb azt lehetne mondani,hogy ha anyagilag sajat magamat nem tudom eltartani,akkor ne valalljak gyereket.Akarhogy is tekerjuk a dolgokat,igenis szukseg van manapsag anyagi hatterre ahhoz hogy az ember gyereket vallalhasson.

    Kinga

    VálaszTörlés
  2. hmm... elgondolkodtató! Én azért nem engedném az autók melletti koldulást! Életveszélyes az úttesten álldogálni. Egyik este majdnem nekimentünk egyik rikkancsnak. Sötét volt, esett az eső, nem volt rajta "rendőrmellény"! Igazán hálás voltam, hogy megúsztuk "szárazon".

    VálaszTörlés
  3. És milyen kell legyen az az anyagi háttér ?

    VálaszTörlés
  4. nem ertem a kerdest...hogyhogy milyen kell legyen az anyagi hatter?hat mindenesetre ha önmagamat nem tudom eltartani,ha koldulasbol tudok elni,akkor nincsen miert gyermekvallalasrol targyalni...ez vagy felelotlenseg vagy egoizmus.Nem elitelni akarom az illetot,de valahogy nem tudom megerteni az ilyen embereket.
    Kinga

    VálaszTörlés
  5. Jozsi tetszik a kerdesed.
    Kinga mar elitelted...

    Mi az amit teszunk az ilyen emberekert.

    Toronto melett lakom...millios nagyvaros melett egy csendes kis varos. Nem nallunk nem latsz koldulokat az utcan, az utok kozott...Torontoban igen.

    Amikor Torontoba megyek bemegyek a bankba es felvaltok penzt 10 egysegekbe es elore elkeszitem, mert ahany lampa anyi koldus az autok kozott...

    Ha valakinek egy pohar vizet adsz az en nevemben...hmmm...es ami tobb ugy teszem a kezukbe hogy megfogok a kezuket es a szemukbe nezek, emberkent kezelem oket...nezz bele myelyen egy koldus szemeben es meglatod Jesust.

    Ha nem igy cselekszel nem itellek el...sokaig en is ugy gondolkodtam mint Kinga aztan egyszer megerintett belulrol...azota maskep altom az egesz vilagot.

    Megtanultam ha adhatok inkabbadjak, mert vajon en mit ereznek ha en lennek ott? es miert gondolom hogyen akar egy picivel es jobb vagyok mint o?

    VálaszTörlés
  6. Szerintem az a kolduló asszony nem sokat gondolkozott azon, hogy vállaljon gyereket vagy sem. Sőt egész biztosan az jött úgy magától.

    Más szempontból, ha egyfolytában mérlegeled hogy megvan-e az anyagi háttered, akkor sosem fogsz elégedett lenni, és mindig odázod a gyerekvállalást, és lassan eltelik az idő, 40 éves leszel, még mindig gyermektelen vagy. És akkor kétségbeesetten járod a klinikákat, hogy valahogy segítsenek rajtad terhesnek maradni (sok ilyet ismerek).

    (Az igazság az, hogy én sem vállaltam gyermeket amikor 600 lejes fizetésből éltünk ketten az anyám lakásában. És most sem egyszerű az élet, de hiszem hogy megadatik majd minden amire szükség lesz)

    VálaszTörlés
  7. en kizarolag errol az egy esetrol mondtam,hogy igenis szukseg van az anyagi hatterre.Amugy meg persze,hogy az ember szegenyen is vallal gyereket,de ez mar azert eleg extrem pelda amit Betti az utcan latott. (Mi egy 2szobas peneszes lakasban nottunk fel..osszesen 6an..nem mondhatja senki,hogy ez luxus.De anyukam sohasem ment ki az utcara keregetni.Apukam meg volt annyira ferfi,hogy meg a gondolat se forduljon meg benne hogy a terhes anyukamat koldulni kiserje.Es igenis boldog gyermekkorunk volt.)
    Kinga

    VálaszTörlés
  8. @WIP Community:
    kivancsi lennek ha te kepes lennel keresztyen ferfi letedre ezen az aron gyereket vallalni(marmint hogy a felesegedet viszed koldulni)
    mert errol beszeltem az iment,nem arrol hogy kicsoda kinek ad penzt az utcan.
    B.Kinga

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok! Két napig nem volt netem :)
    Engem is az akasztott ki, hogy egy épkézláb fiatalember egy terhes nő "hátán" akar megélni. Lehet, hogy nem igy van, csak nekem ez jött le.

    VálaszTörlés
  10. Hát kedveseim, ha kizárólag erről az esetről beszélünk, szinte garantálni tudom, hogy a fiatal házaspár nem is házaspár, a gyermek apja nem az aki kíséri a hölgyet; ez a férfi egy kétes szakmájú másokon élősködő fajhoz tartozik. (nem írom ki a megnevezését, mert nem illik ebbe a blogba). Naponta találkozok ilyenekkel is a munkában, amikor jönnek kivenni a "lányok" fizetését.

    Lehet túlságosan szkeptikus vagyok, és lehet túl nagy hatással volt rám a "Filantropica" és a "Slum dog millionaire", hogy elhigyjem, hogy becsületes emberek ide juthatnak, és ehhez folyamodnak, mert nincs más lehtőség.

    És ezekkel a "Nem adunk pénzt a kéregetőknek" táblákkal meg teljesen egyetértek. Vannak szociális vagy egyházi szervezetek akik sokat tudnak segíteni a rászorult embereken, azokat kell támogatni.

    VálaszTörlés
  11. Az anyagi helyzet kérdését általánosan értettem, nem erre az esetre. Bocs, hogy nem volt világos. Amúgy én is azt látom, amit Tücike mond, hogy sokan az átlag feletti anyagi helyzetet is keveslik a gyerekvállaláshoz. Ez a másik véglet.

    VálaszTörlés
  12. Márk 9, 41
    Mert a ki innotok ád egy pohár vizet az én nevemben, mivelhogy a Krisztuséi vagytok, bizony mondom néktek, el nem veszti az ő jutalmát.

    Ez az igevers szerintem nem a koldusoknak adott alamizsnáról szól. Kikerestem, mert idézve volt.

    VálaszTörlés
  13. Köszi Adina! Erre nem is figyeltem fel eddig. Érdekes, pedig ahogy emlékszem a pohár vizet akkor emlegetik, amikor a másokkal való jótevésre buzdítanak.

    VálaszTörlés
  14. Kinga - Nem ferfi hanem no vagyok :) es a ferjem kemenyen dolgozik hogy a csaladjat eltartsa sot hogy mindent megadjon amire szuksegunk van. Nem sose tenne ki az utcara koldulni.

    Az igazsag az hogy a Bibliaban igeretkent ott all hogy az Isten gyermekeinek nem kell koldulni mert Isten gondoskodik rollunk.

    Gyereket valalni sosem konnyu a vilag barmelyik oldalan elunk. Amikor gyereket vallalunk akkor hittel egy lepest teszunk hogy ha Isten gyeremekkel megald o megadja amire szukseg van hogy gyermekunket felneveljuk.

    Tudom hogy az emlitett szituacioban tobb mint valoszinu sem az anya sem az apa nem gondlolkozott az anyagiakrol. DE....ne iteljunk, amig nem vallajuk az idot es energiat, hogy ezekkel az emberekkel szot valtsunk addig ne itelkezzunk felettuk.

    Bennem a kerdes a kovetkezo: amikor elhaladunk az ilyen emberek mellett hogyan reagalunk: eliteljuk, lenezzuk, kritizaljuk oket...vagy...vajon Jezus mit var tollunk. Az utunkba eso koldusok vajon azert vannak ott hogy belejuk botolva "rugjunk" egyett rajtuk, vagy konyoruljunk?

    Vajon amikor megalunk egy nap Isten elott szamon leszunk-e kerve ertuk? Vajon nem-e azert vannak az utunkban hogy Isten lemerje mi van bennunk?

    Nem akarok senkit elitelni, nem akarom magam magasztalni...de nem hiszem hogy veletlen vagyunk itt es hogy akikkel naponta talalkozunk veletlen keresztezik eletunket.

    Hogy ok miert vannak az utcan es hogy ok mit valasztanak es dontenek azert ok lesznek szamon kerve....ahogy en valaszolok es reagalok amikor meglatom oket...azert en. Vagy talan tevedek?

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?