szombat, május 01, 2010

május 1.

A húgom meghívott a kicsi házacskája kicsi kertjébe. Bár szerettem volna elmenni a  bázosi erdőbe, végül  úgy döntöttünk, itt a közleben is jó lesz. És nagyon jó volt. Gyönyörű idő volt.  Sok -sok év után újra próbáltam gyomlálni és közben  arra gondoltam, nem is rossz, ha az embernek van egy kis kertecskéje.Kipróbáltam a mei tajt is. Kicsit féloldalasra sikerült ez a felkötés, következőleg jobb lesz. A múltkor a rózsaszín, virágos oldalát mutattam, hát ez a fekete csíkos a másik oldala. A hordozókendőt jobban szeretem, biztonságosabb, szerintem. Ez a mei taj könnyű, vékony, és sokkal kevesebb helyet foglal. Bent (a lakás még nincs berendezve) a mei taj volt a párnám, mikor Balázst szoptattam, és a hordozókendővel takaróztunk. Ha választanom kellene a hordozókendő és a mei taj között, az kendőt választanám, de jó a mei taj is, mert kisebb és mert ez vékony is.  Ez a három kép meg hadd mutassa be, milyen jó az, ha a kisgyereknek olyan könyvből olvasnak fel mesét, történetet, amelyben nincs kép vagy csak itt-ott elvétve van egy-egy rajz. A gyerek nem a képekhez igazodik, hanem saját maga kézeli el a mesét, történetet magának. S ha tíz gyerek hallgatná a felolvasást tíz féle  megélése,  elképzelése lenne a mesének. S ez benne a szép, a lényeg és az építő, gazdagító.

5 megjegyzés:

  1. Igen, látszik a kislányon, hogy figyel és gondolkodik a történeten. :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, ez így van! A múltkor döbbentem meg, amikor a gyerekek lerajzolták a sárkányt a meséből... Nekem ugye a klasszikus dinoszauruszra emlékeztető sárkányalak van a fejemben... ők meg rajzoltak egy olyan sárkányt, amit damillal reptetni szoktak a levegőben... Hogy az hogy eszi meg a királykisasszonyt, az megint egy külön történet :)

    VálaszTörlés
  3. :D Ez tetszett! Szerintem biztos van magyarázatuk arra is, hogyan eszi meg a királykisasszonyt. Annyira eredetiek, egyediek. Ezért is a mesenézést minimumra csökkentettem, nincs mindennap rajzfilm, annál több olvasás, mesélés, verselés, mondókázáz.

    VálaszTörlés
  4. Ma a kiskakas gyemant felkrajcarjat mondtuk es rajzoltuk, amugy nepmese hetunk van az oviban, es ez a kedvencuk az Icinke Picinke konyvbol. Hat latlanl rajzokat... Ja le is kell fenykepezzem oket.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?