péntek, március 12, 2010

Még mindig


a tél az úr. Tegnap is, ma is havazott. Hideg volt. Latyak. Ma délben "csak" félórát vártunk a villamosra és nekem eszembe jutott hogyan utaztam minden nap iskolába 8 éves koromtól, mennyit jártunk gyalog és mennyit kellett tülekedni, troli lépcsőjén állva utazni. Hát nem kívánom a gyermekeimnek. Azért volt ma egy jó kis beszélgetésem tanügyben dolgozókkal ... s hát nem valami rózsás a helyzet. Abban reménykednénk, hogy egyre jobb lesz, de sajnos nem, már nem csodálkozok azon, hogy nem kevesen vannak akik már ötödik osztálytól külön órákra járatják gyereküket (volt egy ilyen kolleganőm). Tanárnak lenni sem könnyű, de sajnos sok olyan tanár van aki bár tudja a tárgyat amit le kellene adjon, mivel nem jó padagógus nem tudja jól leadni az anyagot. Kevés igazán jó tanárom volt, aki tudta az anyagot, fel tudta kelteni az érdeklődésünket, érthetően átadta az információt és számon is kérte az anyagot és azt hiszem ezen túl még rendelkezett valamivel, nem is tudom, megértés, szeretet, valami ilyesmi, amitől tiszteltük és bíztunk is benne.

Várom a tavaszt, a melengető napsütést, hogy lássam én is az élet napos oldalát.

2 megjegyzés:

  1. Mennyire halas vagyok en itt az itteni iskolabusz rendszerert, igaz mi nem kell hasznaljuk, mert en mindeg vittem hoztam a fiukat, most meg csak a keretes valaszt el az iskola udvartol, de az itteni buszrendszer fantasztikus. a tudat hogy a gyerekedet felveszik eshaza hozzak es csak gyerekek vannak es ha a gyerek nem er be az iskolaba es te nem telefonalsz akkor az iskolabol telefonalnak hogy megkerdezzek hogy a gyerek elindul-te otthonrol.....ja itt viszont az iskola rendszer arra van felepitve hogy a szulok reszt vesznek ebben. Vagyis sok szulo onkentes, ingyen munkaja igen is sokat valtoztata az itteni rendszeren. A buszokat fizetesert vezetik, de sok mindenben a szuloi kar(ingyen vegzik a munkat).

    VálaszTörlés
  2. Ez olyan nehéz. Mert két dolgot lehet tenni: vagy nagyot lépni szülőként (költözés, otthonoktatás, ilyesmi), vagy segíteni a gyerekeknek és megtanítani őket, hogy akkor is élvezzék az élet napos oldalát, mikor nem is süt a nap. Szülőnek lenni mindenképpen nehéz. Na jó kis bátorítást írtam ide neked. :)

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?