péntek, január 15, 2010

Elfogyott a köhögési szirop,

ezért újat főztem. De néha kétbalkezes vagyok, siettetni szerettem volna a cukor karamellizálását a cuporban (egy kis lábas jobb lett volna), és hát nem volt könnyű kavarni, de nem adtam fel, míg jó hólyag nem lett az egyik újjamon. De ebben is van haszon...

A sziropot most kicsit máshogy készítettem, mint a múltkor. Kicsit több mézet is tettem bele és nem csak kakukkfűvet, hanem fenyőrügyet is (románul: muguri de pin). Sokkal finomabb lett az íze, és persze roppant édes, ezért csak kiskanállal ajánlott enni, de legalább kettővel, mert nagyon finom. Bátran használhatjuk, egészségesebb a bolti cukorkánál, ráadásul köhögésre is jó. Hűtőben kell tartani.

A gyógyszertári köhögési sziropokról nincs jó tapasztalatom a gyerekeknél, a teákat, házi szereket jobbnak tartom. De ki iszik itt hagymateát, kakukkfű, fenyőrügy, bazsalikom teát? A hárs még elmegy. De a szirop! Azért sorban állnak, önkéntesen köhögnek, többször is egy nap.

4 megjegyzés:

  1. Boróka is köhög, ismét. Ki kell próbálnom ezt a szirupot.

    VálaszTörlés
  2. Már a múltkor tetszett a házi szirup, olyan kedvet csináltál rá.

    Ki fogom próbálni, bár nálunk a lándzsás útifűszirup nagyon bevált.

    VálaszTörlés
  3. Én teába tettem, mikor köhögtünk, de a múlt héten kifogyott, és még nem jártam gyógynövényes boltban, eredetileg azt is terveztem tenni bele.

    VálaszTörlés
  4. nekem is kedvet csináltál hozzá. és elkel mindig valamelyiknél a nagy családban. köszi

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?